čtvrtek 2. července 2015

10 nejoblíbenějších jídel

Moje nejoblíbenější jídla jsou:
  • buchtičky se šodó,
  • svíčková: s brusinkami a opravdovou šlehačkou,
  • steak medium,
  • vepřová panenka s nějakou zajímavou omáčkou,
  • sushi,
  • šunkofleky,
  • zemlbába od maminky,
  • losos,
  • držťková polévka,
  • knedlíčková polévka.
Jaké je nejoblíbenější vaše jídlo?

Odpovídá výsledkům ankety o nejoblíbenější jídlo Čechů? (Anketa Českého rozhlasu 2 bez pořadí, Výsledky z Dámejídlo.cz na AHA stránkách, Společnost Cheque Dejeneur sestavila žebříček pěti nejoblíbenějších poledních jídel – označeno písmeny A, B, C..., Zařadila jsem i nejtypičtější jídla z článku Ester Budinské.)
  1. svíčková (B),
  2. pizza (nejoblíbenější v pořadí: Capricciosa, Quattro Formaggi, Hawai, Margarita, Prosciutto), 
  3. italské těstoviny,
  4. smažený řízek (s bramborovým salátem) (A),
  5. sushi,
  6. smažený sýr (smažák) (D),
  7. rajská,
  8. hovězí steak,
  9. guláš (E), 
  10. vepřové se zelím a knedlíkem (C).
  • pečená kachna, 
  • španělský ptáček, 
  • bramborák,
  • kapr s bramborovým salátem,
  • candát,
  • tatarák s topinkami, 
  • ovocné knedlíky (nejčastěji švestkové),
  • koprová omáčka,
  • bramboračka.
No vidíte a já zrovna řízek ráda nemám a s bramborovým salátem už tuplem ne, ačkoliv mám tenhle salát ráda, tak jenom ke kaprovi na Vánoce. Jindy mi připadá příliš buranské jíst studený salát s majolkou.
Rozvozová jídla (Anketa Dámejídlo.cz):
  1. burger,
  2. steak,
  3. sushi, pizza.
Na Novinkách se můžete dočíst, že jsou Češi v jídle konzervativní, vaří stejná jídla pořád dokola, což je myslím pravda. Minimálně v restauracích je to dobře vidět. Kdykoliv přijdu do nějaké běžné, nemám si co dát, protože to je pořád to samé. Teda střídat jen deset jídel, to si vážně neumím představit. I když nijak zvlášť pestrou stravu asi taky nemám, tak deset je vážně bída! Že máme stereotypní a rychlé a obvykle nevařené večeře (jako Češi, já se to snažím zlepšit), to chápu, ale že 2/5 lidí nezkusili nikdy vařit podle kuchařky se mi zdá vážně podivné... Já jich mám sama hned několik, mamka celou fůru. A moje kamarádky či známé mají leckdy vypsané dobré recepty ve svém notýsku.

Žádné komentáře: