pátek 31. července 2015

Čtvrtek na Sázavafestu

Ještě jsem se v minulém článku Aktuálně z 15. Sázavafestu: Dědeček opomněla zmínit, jak mě pobavila láhev Coca-Coly. Umělá, velká láhev Coca-Coly, na kterou si můžete zadarmo sednout v areálu pro děti a vyzkoušet, jak dlouho se udržíte, když se bude otáčet. Ovládal jí mladý chlapík a ostatní kluci – už mírně opilí – postávali kolem nebo se na ní snažili zůstat sedět. Chvíli jsem byla v pokušení zjistit, jak jsem na tom s rovnováhou já, ale nakonec převážila hrdost a odkráčela jsem bez posměchu. :-) Stejně to nikomu moc nešlo. 

A pak už byli na řadě KEKS. Hráli třeba Víš, což mě opravdu překvapilo, že je od nich, protože ji znám – na rozdíl od jejich ostatních písniček – velice dobře a taky zní tak trochu jinak, nedrsňácky, spíš klidně. Trochu divný bylo, že o ní řekl, že je tak stará jako jeho stará. Je zajímavé, že většina kapel časem měkne a ne tvrdne. Kde jsem je našla, vložila jsem odkazy, na kterých si můžete jednotlivé písničky přehrát.

Zaujala mě od nich například Tak zavolej, která mi připadala opravdu chytlavá. No, ale takhle na počítači to nějak není ono. Naživo to rozpálili úplně jinak. Byli opravdu divocí, skákali po pódiu, řvali do mikrofónů... a k tomu ten saxík, senzace. Opravdový optimismus. 

Další super písnička se jmenovala Taková jsi ty. Melodie senzačně chytlavá, těžko se nevrtět... Záznam z jiného koncertu můžete vidět na tomhle videu. U refrénu jsem se dokonce musela smát. Však si ji pusťte, písnička o hezký holce a pak je refrén:

Máš krásný věk, chůzi baletek
spoustu výrazů, že by se jeden lek.
Máš krásný věk, chůzi baletek,
slovní zásobu, jak tisíc žiletek.
Máš krásný věk, chůzi baletek,
nesmíš promluvit, aby člověk neutek.

A zase... naživo to rozjeli jako šílenci! Ještě hráli Tak málo žádám, což bylo taky hezké, ale mám radši ty divoké písničky. Hlavně v takovéhle atmosféře.

Potom jsme zaskočili do jiné stage, abychom se podívali na Blue Effect. Ušlo to, ale nebyl to úplně můj šálek kávy. Lidi tam dost divočeli, líbilo se jim to a tleskali jako šílení, že chtějí další přídavek. Nakonec jednu písničku přidali, i když říkali, že nemůžou, protože je pevně stanovený program.

Na závěr večera, jak už jsem psala v prvním článku z této minisérie, hráli UDG... od 23. A byla jsem vážně ráda, že jsem na ně zůstala. Byla to senzace. Divoké, vtipné, optimistické. Prostě super!!! Třeba Chimér a Kiss, nazvala bych to spíš Platonicky zamilovaná, protože to si z toho nejvíc pamatuju.

Trochu mě prudilo, že pořád říkali Sázavo, např. „Jak se vám to líbí, Sázavo?“ atp. Tohle město sice je nad Sázavou, ale jmenuje se Světlá. ;-)

Potom taky Zvědavá. Nečekala jsem, že se to přímo takhle jmenuje. Ještě se mi líbila Najednou s textem: „Najednou slunce svítí nade mnou čáry z nití, rozplétám je mi líp a líp a líp“. Nebo  
Pátek byl senzační!

Žádné komentáře: