čtvrtek 14. prosince 2017

Hans Christian Andersen: Sněhová královna

Nakladatelství Svojtka & Co., s. r. o. vydalo v roce 2016 Rachel Elliotovou převyprávěnou pohádku Hanse Christiana Andersena ilustrovanou Charlotte Cooke (zvláštní, ale hezký styl). ISBN 978-80-256-1875-2. Trochu děsivé mi připadá, že to bylo vytištěno v Číně. To se opravdu vyplatí tisknout a vázat 26 stránek až tak daleko? Kolik asi taková sranda stojí na životním prostředí?

Pohádku jsem si chtěla přečíst už dávno. Ani nevím, proč jsem tak neučinila dřív. Jedním z impulzů byla zajisté písnička Lucie Vondráčková Zimní královna, kterou jsem měla na koncertech velmi ráda a přitom jsem nevěděla o čem je.

V jedné zemi žili nerozluční přátelé Gerda a Káj, jimž Gerdina babička vyprávěla napínavé příběhy, když venku znenadání zavířil sníh. Třeba o tom, že jim Sněhová královna přináší zimu. A pak si jednou odnesla Káje.

„Kdysi dávno stvořil jeden zlomyslný skřet kouzelné zrcadlo. Všechno se v něm zobrazovalo jako ošklivé, pokřivené a zlé. I ta nejpůvabnější princezna v něm měla strašlivou podobu. A nádherný slunečný den v něm vypadal jako nevlídný a deštivý.“ (str. 4)

Žádné komentáře: