neděle 28. ledna 2018

Čtenářský deník 2018

Už v lednu mám dva první zářezy do svého čtenářského deníku.
  1. Chronides, Myrto Azina: Experiment (milostný). Praha: 2013. Nakladatelství Dauphin. Z řeckého originálu přeložila Pavla Drápelová. 178 stran. ISBN 978-80-7272-490-1. Celkem to šlo. Kniha mi připadala zajímavá. Tak na ***. O knize jsem psala zde.
  2. Christie, Agatha: Vlak z Paddingtonu Praha: 1982. Nakladatelství Československý spisovatel. Z anglického originálu 4.50 from Paddington (Pan Books Ltd, London) přeložila Eva Ruxová. 256 stran. Celkem to šlo. Dala jsem ***. O knize jsem psala zde.
  3. Christie, Agatha: 3x slečna Marplová (Není kouře bez ohýnku / Mrtvá v knihovně / Kapsa plná žita). Praha: 1972. Vydal Odeon, nakladatelství krásné literatury a umění, n. p., jako svou 2899. publikaci v redakci krásné literatury. Z anglických originálů The Moving Finger, The Body in the Library a A Pocket Full of Rey (Dodd, Mead & Company, New York) přeložili Vlasta Dvořáčková, Karel Voleský a Jan zábrana (v tomto pořadí každý jeden titul). Doslov napsal Jan Zábrana. 480 stran. Všem třem detektivkám jsem dala ***. O knize jsem psala zde.
  4. Fowlerová, Karen Joy: Čtenářský klub Jane AustenovéPraha: 2016. Vydalo nakladatelství Plus ve společnosti Albatros Media a. s. Z anglického originálu The Jane Austen Book Club (G. P. Putnam's Sons, 2004) přeložila Petra Jelínková. 296 stran. ISBN je 978-80-259-0595-1. Knihu jsem odměnila čtyřmi hvězdičkami, protože se mi opravdu velice líbila. Psala jsem o ní zde. A pár citací najdete zde.
  5. Horowitz, Anthony: Dům hedvábíPraha: 2012. Nakladatelství Argo. Z anglického originálu The House of Silk (Pan Books Ltd, London) přeložila Barbora Rozkošná. 296 stran. ISBN: 978-80-257-0750-0. Bylo to napínavé a styl byl povedený. Klidně bych věřila, že to napsal Doyle. Dala jsem ****. O knize jsem zatím nepsala samostatný článek.
  6. Woolfová, Virginia: Paní Dallowayová. Praha: 2004. Vydala Euromedia Group k. s. – Odeon jako svou 2658. publikaci, v Odeonu publikace 100. Z anglického originálu Mrs Dalloway (Vintage, Random House, Londýn, 2000) přeložila Kateřina Hilská. 160 stran. ISBN je 80-207-1164-3. S hodnocením této knihy jsem trochu na rozpacích. Rozhodně mi nevyhovuje po typografické stránce – příliš bílý papír a špatně čitelné písmo. Ale obsahově je taková... jiná. Asi jsem čekala víc, ale špatné to není. Občas trochu divné. Tak dvě hvězdičky. O knize jsem zatím nepsala samostatný článek.
  7. Garcia-Kalbová, Maria: 101 způsobů jak mučit manžela. Praha: 2013. Vydal Práh jako svou 490. publikaci. Z anglického originálu 101 ways to turture your husband přeložila Petruše Klůfová. 214 stran. ISBN je 978-80-7252-446-4. Kniha je perfektní a opravdu veselá, proto má čtyři hvězdičky. I za originalitu. Psala jsem o ní zde

Žádné komentáře: