pondělí 27. února 2012

Jak mi neuznali reklamaci

Z města jsem se vrátila naštvaná. Pokus o reklamaci kozaček nevyšel. Je to fantastický typ bot, ale pro mou nohu se děsně blbě sháněj, skóre vychází přibližně 25:1. Na pětadvacet vyzkoušený bot se najde jedna, která mi opravdu sedí. Štěstí se na mě pravidelně usmívá v obuvi na malém městě, tam seženu skoro vždycky. 

Tentokrát se mi ale boty odporoučely do věčných lovišť ještě před uplynutím dvou let. A tak jsem se je rozhodla reklamovat. Tolik práce s jejich sháněním a takový prachy... Prodavačka mi je nejprve chtěla dát na reklamaci, ale pak uviděla, že je mám od října 2010 a začala se cukat, že to je nošením, že na tu levou nějak špatně došlapuju a kdesi cosi. Že se záruka vztahuje na výrobní vady a tohle je po dvou sezónach nošení, že by se to projevilo dřív, kdyby to byla výrobní vada, takhle že to je nošením a že záruka není na to, že to vydrží dva roky. Zkrátka mě udolala. Umínila jsem si, že si pořádně prostuduji reklamační řád - na co teda ty záruky jsou.

Teď ale přemýšlím, zda to takhle byla náhoda, nebo šlo o vyjednávací taktiku, nějakou manipulaci. Nejprve zákazníka ukolíbat že jo, že to bude dobrý, reklamaci vezmeme, oni vám to opraví a uklidněný zákazník ztratí ostražitost a agresivitu (nebo asertivitu), se kterou se chtěl bít za svá práva. A pak šup, vytáhnout z rukávu eso: "Ježišmajrá, vy to máte už tak dlouho ty boty" celý rok a čtyři měsíce "tak to to vlastně nejde." A zákazník, který odložil zbraně v domnění, že už boj vyhrál, že vše je OK, je najednou zastřelen ze zálohy schovaným sniperem.

2 komentáře:

Veber řekl(a)...

Z toho si nic nedělej. Já mám asi špatně rostlé nohy. Když se mi po 2 měsících vzadu na botě udělala "díra" (nebylo to skrz), tak mi prodavačka sice boty do reklamace dala, ale firma mi boty vrátila s tím, že se mám obouvat se lžící a že si za to mohu sama, tudíž mi to neuznávají. Možná by stálo za pokus tam ty kozačky odnést ještě jednou a trvat na tom, ať to u dané firmy zkusí. Uvidíš, co na to ta firma.

Angelika řekl(a)...

Asi by to stálo za to, to je pravda, ale dala jsem to už na spravení... tak snad to aspoň tak bude dobrý.