úterý 4. prosince 2007

Dotazník

Ahojky,

už jsem sem šíleně dlouho nic nenapsala... no, jako první chci poprosti, jestli někdo nevíte něco o tom, jak správně vytvořit dotazník. Nebo kdybyste věděli o nějakých stránkách, knížce nebo něčem takovém, kde se o tom dozvím víc, byla bych moc ráda, kdybyste mi dali info.:)

Díky moc!

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Ahojky, tak tedy:
SESTAVENÍ DOTAZNÍKU
- kvalita a úspěšnost ankety
1) Struktura dotazníku
a) úvod
- úkolem zaujmout dotazovaného a podchytit ho k tomu, aby byl ochoten to vyplnit
- na konci úvodu poděkovat za ochotu
b) otázky
- od nejjednodušší ke složitější
- jsou věci na které se neptáme – společenská tabu (např. kolik má úspor a ve které bance, jaký je měsíční plat, příslušnost k politické straně, kolik vykouří cigaret, kolik vypije alkoholu, sexuální orientace...)
- formulace co nejpřesnější aby se neobjevovaly neurčité odpovědi (hodně, málo, často, nikdy)

:-/ :-(
Jsem spokojen Je mi to fuk Naštval jste mě

- kontrolní otázky 2 – 3 do dotazníku – ptáme se na podstatnou věc znovu, ale v jiné větě (stejné odpovědi – vyhodnotitelné)
- identifikační otázky (na konci či na začátku), muž, žena, vzdělání, věk
c) charakter otázek
otevřená otázka – dotazovaný odpovídá vlastními slovy
uzavřené otázky – jednoznačné odpovědi z předem daného výběru
alternativní otázka – odpovědi ano ne
selektivní otázka – vybírá se z více možností
Sestavení dotazníku je náročná věc

Všechny další případné dotazy na mě můžeš směřovat:-D :-P

Anonymní řekl(a)...

http://kvizy.ic.cz - jako spoluautor jsem na tomhle podilel, treba ti to take pomuze. Faktem ale je, ze je v tom jeste porad dost chyb, no, kdyztak je mozne vyresit :)

Anonymní řekl(a)...

Celý web o tom, jak správně vytvořit dotazník najdeš na stránkách dotazník online. Žádnou specifickou knížku na toto téma neznám.
Sem tam je na toto téma nějaká kapitola ve skriptech marketingu, sociologie, atd., ale nic uceleného.

Anonymní řekl(a)...

Díky anonyme:)))

Anonymní řekl(a)...

Technicky k vytvoření dotazníku a realizaci internetového průzkumu zdarma pomůže Vyplňto.cz ;-)