úterý 24. ledna 2012

CSR

V práci se kromě jiného zabývám společenskou odpovědností firem, která má zkratku CSR z anglického výrazu corporate social responsiblity. Připadá mi to nesmírně zajímavé a pokrokové, i když ve své podstatě nejde o nic nového. Společenská odpovědnost firem je o tom, že by se podnik neměl starat jen sám o sebe, ale taky si trochu všímat svého okolí.

Společensky odpovědná firma by zjednodušeně řečeno měla brát ohled na vlastníky – ti chtějí zisk, životní prostředí a lidi, kterými jsou myšleni jak zaměstnanci (chtějí mzdu, možnost kariérního růstu, pochvalu, bezpečnou a zdraví nepoškozující práci a tak podobně), tak zákazníci (chtějí kvalitu a dobrou cenu), ale i dodavatelé, odběratelé a lidé žijící v okolí, neboť to firma většinou svou činností ovlivňuje například hlukem a podobně.

Protože je to relativně nový koncept, existuje velmi mnoho definic a přitom žádná není pořádná. Taková, ve které by bylo jasně řečeno, kterou firmu lze za společensky odpovědnou považovat a kterou ne. Někdy je to docela peklo, protože každý se chce tvářit jako společensky odpovědný, když je to teď in, ale přitom ne každý chce pro to něco dělat.

Napadlo mě, že sem o tomto tématu občas něco napíšu, protože mám z literatury spoustu nápadů, zajímavostí a podobně. Přidám k tomu vždycky štítek „CSR“, aby vám bylo jasné, čeho se to týká a taky aby se mi tyhle články snadno hledaly. Třeba vás to taky zaujme, nebo mi budete moci povědět něco o vlastních zážitcích s různými firmami a propagací CSR. Info vítám na mailu, v diskuzích i v komentářích.

Žádné komentáře: