úterý 31. ledna 2012

Lednová předsevzetí

Gretchen si určila, že se v lednu bude věnovat zvyšování svojí energie. Už v listopadu jsem se pokoušela o zlepšení svého zdraví. Nebyla jsem ale dost důsledná, a tak to od Nového roku zkouším znovu. Leden by tedy měl být věnován zlepšení mého zdraví. Momentálně mi sice nic zas tak vážnýho není, ale už několik měsíců mám rýmu a kašel a nedaří se mi jich zbavit žádnými prostředky. A co se týče psychiky, mám pocit, že už jsem v krizovějších obdobích bývala vyrovnanější a tolik nestresovala s každou hloupostí jako teď, tak bych se k tomu ráda vrátila. Proč jsem zvolila zdraví jako ústřední téma prvního měsíce v roce? Ze stejného důvodu jako Gretchen – bez zdraví totiž nejde nic. Jak říká indické přísloví: Zdravý člověk má mnoho přání, nemocný jen jedno.

Některá předsevzetí jsem převzala od Gretchen a jiná doplnila podle vlastních potřeb.

  • Rozhodla jsem se, že v lednu budu chodit spát před půlnocí, protože to je prý spánek kvalitnější. Nejlepší by bylo, kdyby se mi to podařilo už v deset hodin večer. Rady o spánku si můžete přečíst zpracované tady na mém blogu.
  • Pohyb je zdravý a prý zvyšuje pocit štěstí, takže aspoň 30 minut 3x týdně. Třeba jen procházka, to je fuk.
  • Z esoteriky jsem se rozhodla seznámit se s feng-šuej, protože v různých zónách se prý cítíte různě. S feng-šuej prý můžete být šťastnější. No, uvidíme.
  • Meditovat v zazenu by mohlo přinášet duševní klid a vyrovnanost, neboť si člověk nechá všechny myšlenky volně projít hlavou a přestane je hromadit. Kvůli duševní pohodě jsem už absolvovala kurz asertivity a taky zvládání zátěže. Možná bych taky mohla dočíst knihu „Stres? Neznám“, ale připadá mi, že není moc přínosná.
  • Určitě bych ale chtěla přečíst Výživu podle 5 elementů od Barbary Temehe, protože jídlo ovlivňuje do značné míry to, jak se cítíme a jak jsme zdraví. Dále mám v plánu přečíst Jsem v pohodě a něco o detoxikaci nebo očistách organismu.  Kolegyně mi teď říkala, že je fantasticky očistné nejíst, když je úplněk. No, to jsem ale propásla. A taky tomu nejsem moc nakloněná.
  • Pro duševní zdraví jsem si dala předsevzetí Dělej věci hned, neodkládej, protože když se něco nechá na poslední chvíli, člověk je ve stresu, nestíhá a snižuje kvalitu díla. Navíc mu do toho může něco „vlézt“ a pak to nestihne.
  • Co se týče jídla, ráda bych každý den snídala ovesnou kaši, jedla co nejvíce teplých jídel denně, dodržovala pitný režim (hl. čistou vodu), svačila v 10 a v 15 atp. Jídlo pořádně kousala a vychutnávala jeho chuť. Nedělat při jídle nic jiného, jen jíst. Užívat pangamin 2 x denně 3 tablety. Každý den pít ledvinový čaj, v polovině února pak přejít na jaterní. Alkohol pít s mírou.
Pangamin
K pangaminu jsem se dostala tak, že jsem na jednom z navštívených kurzů zmínila, že v sobě losos obsahuje jakési látky (thiamin), které napomáhají uklidnění. Kdysi jsem ho hodně jedla o zkouškovém. Sotva začalo, vzpomněla jsem si, že je čas na lososa. Během roku jsem na něj mívala strašnou chuť jen v obdobích obrovského stresu. Pak jsem se nad tím zamyslela, nebo mi to někdo řekl a já pak na netu našla, že obsahuje jakousi látku, která příznivě působí na nervy. Jedna z účastnic mi poradila, abych si koupila právě pangamin, kde jsou různé druhy vitaminu B, z nichž jeden působí pozitivně právě na nervy. Navíc by tento přípravek měl být pouze přírodní, což velice vítám.

„Nedostatek B-komplexu se může na vašem těle podepsat v podobě ekzémů, akné, aftů ale i nespavosti, únavy a celkové nechuti k vykonávání fyzické aktivity. Někteří jedinci se také potýkají se zácpou. Asi nejjednodušším řešením je začít konzumovat klasický tabletový B-komplex či B-komplex forte. Doplnit si jej můžete ale i díky změně jídelníčku. Pokud si nechcete zničit linii kvůli mlsání arašídové pomazánky, začněte konzumovat více kvasnic, hroznů nebo ananasu. Zdrojem vitaminů jsou i pivovarské kvasnice, celozrnné obiloviny či sýry.  Výroba klasické „bílé“ mouky naopak mnohé B vitamíny ničí, což v kombinaci s nevhodnou stravou může i v dnešní době vést k nedostatku celého B-komplexu. B vitamíny se doporučuje užívat i při nadměrné psychické i fyzické zátěži. Hodí se i pro posilování imunity a je doplňujícím vitamínem pro léčbu velkého množství chorob. Vzhledem k snadné dostupnosti byste s jeho získáváním neměli být problém.“

Zdroj: http://www.nazeleno.cz/zdravi/vitamin-b-jak-poznate-ze-vam-chybi.aspx
http://www.volny.cz/weis/VitaminB.htm
  • Taky mám v plánu preventivku na očním, udělat něco pro zlepšení zraku (nemáte nějaký tip?)
  • Přestat se hrbit a začít správně sedět u počítače.
  • Nepracovat doma, ale pouze v práci.
  • Koupit si kompresní punčochy.
  • I když jsem nervózní, neškrábat si tvář.
  • A psát deník.

Žádné komentáře: