čtvrtek 14. října 2021

Buď je o čem psát, nebo je čas na psaní

Nevím, jestli to máte taky tak. Ale hlavně lidi, kteří tvoří, mi přijdou, že buď mají čas na tvorbu a vymýšlení těch nejrůznějších věcí, nebo mají čas na administrativu (v mém případě psaní článků), ale vlastně není o čem, protože múza se někam ztratila.

A tak se teď v mém životě pořád něco děje, i když to není nijak dramatické... nebo aspoň ne špatně dramatické. Stresové asi ano. Podle škály psychologů Holmese (jo, jako ten slavný detektiv!) a Rahe mají totiž různé životní situace přiřazenou míru stresu a bez ohledu na to, zda jsou pozitivní či negativní, určitým způsobem na vás působí. 

Body se sčítají za posledních 12 měsíců zpátky, takže do toho můžu započítat i Covid-19, řekněme, že to je vážné onemocnění za 53 bodů, pak tu máme sňatek, změnu zaměstnání, konflikty s tchyní (to už si trochu přidávám, ale já to tak cítila), změnu pracovní doby (konec home office se tam asi dá počítat, docela mě to mrzelo), dovolené... Už jen každoroční Vánoce Vám vynesou 12 bodů. Shrnuto a podtrženo, dostala jsem se na krásných 229 bodů znamenajících ohrožení stresovými vlivy. Ale je to jen druhá skupina ze tří a jsem v ní jen o 29 bodů, což mi přijde docela sranda, protože se mi zdá téměř nereálné, že by se potkalo ještě více věcí najednou.

Takže bych teď měla celkem dost námětů: třeba ten slibovaný svatební seriál (to mám materiálu... jen asi ne vše je publikovatelné), nebo z dovolených mi chybí dopsat Rakousko a celé Chorvatsko, teď jsme byli na bitvě z první světové a taky na Dnech otevřených ateliérů. O radostech, strastech a myšlenkách z každodenního života a ze změny práce ani nemluvím. Tak si říkám stejně jako minulý víkend: třeba to vyjde teď a něco popíšu. Ať máte co číst.

Zdroj: 

Životní události způsobující stresovou zátěž u dospělých, http://nadacesirius.cz/kviz/tabulka1/, cit. 14. 10. 2021

Žádné komentáře: