pátek 13. dubna 2012

Pátek třináctého

Přemýšlím nad tím, jak ten čas strašně letí. Co dělám celé dny, že už je polovina dubna? Ještě jsem pořádně nestvořila žádné konkrétní předsevzetí na tento měsíc a to už jsem málem v polovině.

Jak tak koukám do kalendáře a dumám, jestli mi přivezou, co jsem si objednala, všimnu si, že zítra je pátek třináctého. Hm, nijak zvlášť mě to nebere, ale přece jen se nad tím musím pozastavit. Proč by měl být vlastně nešťastný?

Před spoustou let jsem se v pátek třináctého dala dohromady se svým prvním přítelem a rozhodně na tom nic nešťastného nevidím, i když už spolu dávno nejsme.

Proč by tedy měl být pátek třináctého nešťastný? Hledám, googlím a zase najdu nejlepší info ve Wikipedii. Jednou z možností je, že na Velký pátek byl ukřižován Ježíš a u stolu sedělo třináct lidí, přičemž tím třináctým byl Jidáš, který Ježíše zradil. Nebo může být pátek 13. považován za nešťastný od roku 1307, kdy francouzský král Filip IV. Sličný začal s pronásledováním templářů.

V letošním roce nás čeká pátek třináctého ještě v červenci a příští rok v září a v prosinci.

Chorobná obava z pátku třináctého se nazývá paraskavedekatriafobie nebo také friggatriskaidekafobie. Brr, já mám asi fobii z cizích slov! A tak vám přeji šťastný pátek třináctého!

Zdroje:
http://cs.wikipedia.org/wiki/P%C3%A1tek_t%C5%99in%C3%A1ct%C3%A9ho

Žádné komentáře: