čtvrtek 4. srpna 2022

Blanšírování fazolek

V úterý jsem zažila zase něco nového. Zkoušela jsem poprvé v životě blanšírovat. Věděla jsem, že o tom píše Florentýna ve svém seriálu o vaření, který jsem si dosud nepřečetla, ale je to v kapitolce jedna, takže jsem na ni již stihla nakouknout. Znělo to složitě, pracně a otravně. Ale když jsem to googlila teďka kvůli zeleným fazolkám, které už by se měly sklízet, protože mají přes 10 cm, ukázalo se, že to zase tak složité není. Snad jen napoprvé trochu dobrodružné. A když to vidíte popsané a nikdy jste to nezkoušeli, zdá se to příliš komplikované. Když si ale dodáte odvahy a postup otestujete, uvidíte, že na tom nic není a dodá vám to ohromnou radost! Celý vtip je v tom, že zeleninu krátce povaříte (fakt jen pár minut v horké a hrozně osolené vodě) a pak ji prudce zchladíte (nejlépe tak, že ji šoupnete do mísy s ledem, ale fungovalo mi to i se studenou vodou).

Pro případ, že i vám na zahrádce vyrostly (nebo jste pořídili v supermarketu) zelené fazolky, přikládám odkaz na recepty od Florentýny: https://www.kucharkaprodceru.cz/blansirovani-zeleniny/.

Celý postup je krásně nafocený zde a podle něj jsem taky postupovala: https://www.freshbites.cz/clanky/jak-blansirovat-zelene-fazolky/.

A co vy? Taky máte nějakou dosud neprobádanou oblast vaření, na kterou byste si jednou chtěli troufnout?

Žádné komentáře: