pátek 25. září 2020

Když vám lžou

Název článku je mírně provokativní – abyste si pořádně prohlédli obrázek a zkusili zjistit, co je špatně.

Co se týče recenze uvedeného produktu, byl průměrné chuti, nijak zvlášť neuchvátil, ani moc nezklamal. Zato při čtení etikety jsem se docela podivila. Připomnělo mi to, jak jsem kdysi učila etiku pro manažery. Nepředpokládám, že by šlo o zlý úmysl a snahu klamat zákazníka, na to je to moc očividné. Nebo snad špatně počítám?

Pro koho je fotografie málo kvalitní, tak je tam napsáno, složení: „hrudkový sýr, soľ jedlá max. 3 %“ a o něco níže je uvedeno: Soľ´: 4,5 g.“ Toto jsou prosím výživové údaje na 100 g výrobku, přičemž tento výrobek měl 168 gramů.

3 komentáře:

Kamilek řekl(a)...

Nemohlo by to být něco podobného jako třeba s cukrem v džusech? Množství cukru ve výživových hodnotách je větší než ve složení, protože cukr je obsažen i v ovoci a výživové údaje to započítávají. Ve složení je jen to množství cukru, které je přisypáno "navíc".
Takže pokud použitý "ovčí hrudkový sýr" už v sobě nějakou sůl obsahuje, tak po smíchání 97 g sýra a 3 g soli může výsledek ty 4,5 g soli klidně obsahovat...
Ovčí mléko samo o sobě obsahuje cca 1 % solí, ale kolik se toho dostane do sýra netuším...

Angelika řekl(a)...

Tak třeba ano, co já vím. :-)) Jenom by bylo lepší to tam nějak uvést. Pro takový šťoury, jako jsem já.

Kamilek řekl(a)...

Ano, ideálně by za "ovčí hrudkový sýr" mohlo v závorce být jeho složení, občas to tak u něčeho bývá.
Jenže pak to zase někteří lidi blbě čtou a jásají "jé, tam je 60 % XX" přitom je tam ve skutečnosti 5 % YY, které mimo jiné obsahuje 60 % XX, takže XX je tam ve skutečnosti jen 3 %...