úterý 22. září 2020

Chytání slepice

Z deníku 13. 9. 2020:
O problémech s čmelíky jsem psala dříve v článku Novinky v našem kurníku (bod 3), ty způsobily, že si naše slepice našly náhradní místo na spaní (zde) a my je pak museli zahánět do bezpečí

Když už se zdálo, že téma Drůbež mám již na blogu důkladně zpracované, objevily se nové problémy: mrtvá slepice uprostřed dvora. Byla jsem přesvědčená, že za to určitě nemůžou čmelíci, ale predátor se nám taky nezdál, nenašli jsme na ní žádné zranění. 

Chvíli se pak nic nedělo a najednou večer začala jedna z nových hnědých slepiček (také jsem o nich psala v článku Novinky v našem kurníku, tentokrát v bodě 1) vypadat divně a ráno jsme ji našli mrtvou. Tou dobou už po čmelíkách nebylo ani vidu, ani slechu. 

Jak jsme se jich zbavili jsem psala v jednom z komentářů: pomohlo vyklidit a vyvápnit kurník. Vysypávání křemelinou, byť důkladné, k ničemu nevedlo, resp. možná na pár dní či hodin. Ani vystříkání chemií nemělo žádný efekt, akorát jsme se báli jíst vajíčka. Místo pěkných uzavřených kukaní mají teď slepičky jenom bidýlka, která se ale snáz a lépe čistí i vápní. 

Druhý den večer jsme našli dvě hnědé slepice sedět spolu venku, když už byl kurník zavřený. Vypadaly jako největší kámošky, ale když jsme přišli blíž, ukázalo se, že nesedí spolu, ale jedna nad tou druhou, která už jenom mává pařátkem. Už ani nedokázala vstát, nic. Tak ji musel přítel zabít. 

Při pohledu na tu druhou jsme zjistili, že se motá jako opilá. Prohlédli jsme jí a zjistili, že na rozdíl od bílých, které jsme taky hned zkontrolovali, jsou na ní nějací paraziti. Stejně jako další dvě hnědé jsme ji poprášili křemelinou, tamty dvě jsme odnesli do kurníku a tuhle dali na samotku, aby zase nespala někde venku, kde by třeba mohlo být hnízdo čmelíků. 

Dávali jsme jí vodu a zrní. Druhý den mi ze samotky utekla a pěkně se proběhla/propajdala přes celý dvůr. Já jsem nad ní tak nějak zoufale stála a přemýšlela, jestli mám odvahu ji chytit, ale nic jiného mi nezbývalo. No, musím říct, že jsem na sebe pyšná, že jsem to zvládla!

Bála jsem se, že mě klovne, poškrábe, nebo něco udělám jí. 

Pak jsem si googlila opilou slepici a ve výsledku nic moc nenašla. Jenom diskusi zde. Ale psali tam, že by to mohla přežít.

Žádné komentáře: