pondělí 2. listopadu 2020

Bobřík květin (přírody)

Sedmý bobřík z první série (tmavě zelený) vyžaduje znalost 50 různých květin, stromů a keřů, tak přemýšlím, jak jsem na tom. Stačí jenom poznat, nebo i něco vědět o pěstování? A musím vědět obě jména?

Z květin/trav/rostlin jsou nejjistější:

  1. levandule
  2. růže
  3. měsíček
  4. sléz (už snad taky bezpečně poznám, když ho pěstuji)
  5. sedmikráska
  6. pampeliška (smetanka lékařská)
  7. kopřiva (dvoudomá?)
  8. jitrocel
  9. třezalka
  10. divizna
  11. ostružiník
  12. maliník
  13. jahodník
  14. šalvěj
  15. meduňka (smím rostlinu promnout a očuchat?)
  16. bez
  17. opuncie
  18. rýmovník
  19. orchidej (phalaenopsis snad bezpečně odliším od ostatních)
  20. dýně se nepočítá?
  21. a co brambory?
Ze stromů/keřů – počítá se s plody, nebo bez?
  1. jabloň
  2. višeň
  3. třešeň
  4. lípa
  5. ořešák
  6. kaštan
  7. jedlý kaštan
  8. broskvoň (asi potřebuji vidět plody)
  9. švestka (poznám i podle dřeva)
  10. smrk
  11. modřín
  12. borovice
  13. rybíz
  14. borůvka kanadská (i lesní)
  15. mandloň
  16. rakytník
  17. dřín
  18. moruše

Tak to není špatné na to, že jsem se nad tím zamyslela jenom chvilku ráno.

4 komentáře:

Kamilek řekl(a)...

Ne že bych musel být za každou cenu rejpavej, ale jestli za bez (č. 16) považuješ to stejný co já, tak ten mi přijde docela keřovitý... ;-)

Angelika řekl(a)...

Dobře, to máš pravdu. Je to spíš keř. :-)

Ivi řekl(a)...

Když vidím v seznamu meduňku, rocbou bych připsala mátu, určitě taky pozbáš, aspoň podle vůně. Taky jsi sbírala na horách. V lese možná poznáš česnek medvědí a šťavel kyselý a když už jsem u těch kyselých, znáš šťovík. Taky mě napadá, že na zdobeni velikonočních vajíček jsme používaly jitrocel a kontryhel. A určitě by toho bylo jrště mnohem víc.

Angelika řekl(a)...

Pravda, pravda, mátu a jitrocel stoprocentně. Česnekem medvědím bych si tak jistá nebyla, v obchodu ho poznám s jistotou, ale v lese nevím nevím, klidně by to mohla být nevykvetlá bledule nebo sněženka, které se mi pořád pletou.