úterý 24. ledna 2023

Dárek pro tchyni

Zas je tu jaro je tu, lidi šílí... No, jaro tu ještě není, ale tahle kytička by ho mohla vyvolat aspoň u nás v kuchyni.

Nejdřív jsem je viděla v Lídlu. V plechovým květináčku. To musí zreznout, myslela jsem si. A pak tam byly po třech v barevných květnících a vypadaly moc pěkně. Ještě nerozkvetlé hyacinty. Odolala jsem. I když jsem o nich přemýšlela dva dny. Jenže... co kdyby mi cestou nastydly?

Pak jsem je uviděla vystrčené venku před obchodem na Můstku. Hmm. Těchhle vystrčených chudinek je mi vždycky líto! Vlezla jsem do obchodu a řekla, že chci tyhle dva. 

Paní mi lámanou češtinou řekla, že jich má víc. A tak se to zvrtlo! Hlavně proto, že barva květináčku ukazuje, jakou barvu bude mít rostlinka, až vykvete. A pak mi navíc přinesla pěkný květináč. Takže bylo jasno. Vzala jsem i ten a rovnou ho naplnila.

Hyacinty v různých barvách

Neodolala jsem a jeden malý hyacintek jsem si koupila i pro sebe. Teď ještě musím zjistit, jak se o něj starat.

P. S.: Nejdřív jsem si myslela, že tenhle článek pojmenuji Můj první hyacint, ale když jsem si pak prohlížela deník, zjistila jsem, že už mám na zahrádce něco zachráněného po babičce. A možná by to mohl být zrovna hyacint. Akorát že nekvete. Asi má málo slunce.

Barva květu by měla odpovídat barvě květináče, chytré, ne?

Žádné komentáře: