neděle 14. února 2016

Valentýnské úvahy

Když jsem udělala lehkou rychlou prohlídku článků na svém blogu, zjistila jsem (s údivem), že jsem ještě o Valentýnu nikdy nepsala. Přitom je to samozřejmě zajímavý svátek a vhodný adept na zařazení do mého Zajímavého kalendáře, kdy na každém dni najdu něco speciální, ideálně vhodného k oslavě nebo pro potěšení či rozveselení.

Valentýn je bezpochyby radostný, tedy pokud vám to ve vztahu aspoň jakžtakž klape. Vzpomínám si, že jsem jednou dávala valentýnský dáreček kamarádce. Bylo to super, bavilo mě to. 

Překvapilo mě, že jsem se v časopise Metro (pátek 12. února 2016) dočetla, že na Valentýna se nejčastěji dává (TOP 10) voňavka (doslovně píší parfém, ale tipla bych to spíš na toaletní vodu – má míň procent té voňavé esence a je tudíž výrazně levnější), šperk, romantický či erotický film nebo román. Tak v tomhle jsem úplně vedle. Já bych Valentýna pojala romanticky, takže pro chlapa to znamená:
  • zamluvit stůl v nějaké restauraci s krásným výhledem (to je prý dost žádané, zejména v centru Prahy),
  • dát si něco dobrého a výjimečného (třeba runing sushi, tatarák, ale klidně i svíčkovou, prostě podle preferencí ženy), nebo může něco úžasného uvařit chlap sám doma a k tomu načnout lepší víno, či dokonce portské,
  • romantickým dárkem je podle mě určitě šperk (parfém by mi zrovna radost neudělal – sama si těžko vybírám, co se mi líbí, pochybuji, že by to jiný člověk trefil a co pak s tím?), pak možná nějaká lepší bonboniéra, klasicky květina (vítám i v květináči a preferuji kvetoucí),
  • pro mě k romantice vždycky patří svíčka.
Moc si neumím představit, že bych od partnera dostala román. Knihu? No, asi by to bylo hezké, ale ještě nikdy jsem to nezažila a nejsem si jistá, že by vybral něco, co by se mi líbilo, přitom jsem to ještě nečetla a chci to mít doma. Obecně si knihy raději půjčuji, abych jich nenastřádala na celý dům.

Žádné komentáře: