pátek 11. března 2016

Angelika

Svůj nick jsem si vybrala proto, že se mi jméno Angelika líbí, ale trochu mě přitahovala i stejnojmenná kráska ve filmu. Zvláště její povaha... nezkrotná, nezlomná... ať se jí dělo cokoliv: prodali ji, provdali za kulhavého starce, přišla o manžela, zneužívali ji, umírali její známí... nikdy se nevzdala. Nesložila ruce a neřekla: „Já na to nemám.“ Přeju si jednodušší a hezčí život, bez problémů a strastí, ale stejnou vůli a vytrvalost.

Říká se, že jméno – zejména to, které si vyberete sami – má na vás určitý vliv. Ponechme nyní stranou, jestli na tom něco je, nebo je to úplný nesmysl. Zajímalo mě, co se říká o mém druhém jméně...

Původ má latinský, ze slova angelicus, a vykládá se jako „andělská“. To se mi líbí. Variantou jména je Angela nebo česky Anděla. To už mi zase tak hezké nepřipadá. To I dělá jméno hezčím. Celkově dostatek samohlásek je základ, řekla bych.

Domácí podoba jména Angelika: Angelička, Angelka, Anguška, Gela, Gelina...

Angeliky slaví svátek 11. března, což zřejmě věděl tajemný ctitel, od kterého jsem dostala balíček dárků.

Už dlouhou dobu si slibuji, že si přečtu stejnojmennou sérii knih. Nyní, po diskusi s kolegyňkou, jsem se podívala na internet, kolik těch knih je, pět (jak si myslí ona), nebo šest (jak se domnívám já)? Wikipedie mě vyvádí z omylu... čtrnáctidílná románová série francouzské spisovatelky Anne Golon popisující život v v 17. století si asi vyžádá trochu času ke čtení, i když se jedná spíše o kratší knihy (ne jako Harry Potter).
  1. Angelika, markýza andělů 1, 2
  2. Angelika, cesta do Versailles 1, 2
  3. Angelika a král 1, 2
  4. Nezkrotná Angelika
  5. Angelika se bouří
  6. Angelika a její láska
  7. Angelika a Nový svět
  8. Angelika v pokušení
  9. Angelika a ďáblice 1, 2
  10. Angelika a spiknutí stínů
  11. Angelika v Quebeku 1
  12. Angelika v Quebeku 2
  13. Angelika, cesta naděje
  14. Angelika, cesta k vítězství
Pětidílná série  zfilmovaná režisérem Bernardem Borderiem se od původní knižní předlohy značně odklání. V hlavní roli se představil Robert Hossein a Michèle Mercier, která prý byla značně napadána pro svou nahotu ve filmu, ačkoliv toho z ní zase tolik vidět nebylo, resp. podstatné části vždy byly jakoby náhodou zakryty. Někde jsem dokonce četla, že to měla ve smlouvě.

Zdroje:
http://www.jmenasvatky.cz/kdy-ma-svatek-Angelika/
https://cs.wikipedia.org/wiki/Angelika
https://cs.wikipedia.org/wiki/Angelika_(kni%C5%BEn%C3%AD_s%C3%A9rie)

Žádné komentáře: