sobota 5. března 2016

Knižní secondhand

Vymyslela jsem úplně úžasný dárek: Slepičí krok, knihu od Rudolfa Křesťana s podtitulkem 111 fejetonů ze zvědavosti. Už jsem ji kdysi měla půjčenou z knihovny a opravdu jsem se při ní nasmála. 

Na stránce 242 začíná kratičký úžasný fejetonek o tom, jak dlouhý je slepičí krok. Ano, snad jenom Rudolf Křesťan se na toto může ptát ředitele drůbežáren, nicméně to, že mu ředitel odpověděl, že v průměru měří slepičí krok 3 cm. Rozdíly jsou mezi nosnými a masnými slepicemi, nejsou však podstatné, je super odpověď. Další kamarád mu ale napsal: Vypozoroval jsem, že slepice, která chodí po dvoře a shání potravu, má krok o délce 1,5-2,25 cm. Slepice, která si jen tak vyšlapuje, předšlapuje zhruba o 4 cm. Když chvátá, má krok 17,5 cm.

A teď k tomu mému dárku: malý antikvariát plný knih za 5 Kč je na Můstku (zastávka stanice Metra uprostřed Václaváku při pohledu od koně směrem dolů vlevo... výlezů je jich více). Knihy sem dovážejí každý den, a tak je stále z čeho vybírat, a pozor, Harlekýnky tu nejsou, spíš klasika a pro mě neznámí autoři.

Žádné komentáře: