pondělí 4. března 2019

Pár tipů pro zefektivnění chodu domácnosti – praní

Doma jsme kdysi dávali prádlo do velkého proutěného koše na půdě, kde sice nepřekážel, ale praní předcházelo otravné třídění na světlé, tmavé a červené či jiné podezřelé barvy. Naučila jsem se, že daleko efektivnější je třídit prádlo rovnou, když si ho svlékáte. Postupem času se taky ukázalo, že se dá snadno rozdělit na světlé (nepouští) a tmavé (přiřadím i zákeřnou červenou či fialovou, pokud je nemám v úmyslu prát ručně či samostatně s kupou dalších červených věcí, což není moc reálné vzhledem k tomu, že mám všeho všudy asi dvě až tři červená trička).

Drobné urychlení vidím i ve vyndání všech věcí z pračky do lavoru a před tím, než je půjdu pověsit, naplním a zapnu pračku znovu. Ušetřím tak čtvrt hodiny. Přece jen nechci prát celý den (a muset při tom sedět doma).

Věšet na sušák doma je výhodnější v tom, že se nemusím otravovat s kolíčky. Na druhou stranu prádlo nevoní tak krásně jako z venku (v Praze to není zase takový zázrak), a taky se tím ochlazuje místnost, ve které prádlo suším. Což je v létě výhodou, ale v zimě zase tak moc ne. Další výhodou je, že mi pak nezáleží na počasí (zda prší nebo sněží), prádlo mi neuletí a tmavé či bílé syntetické (žloutne) je chráněno před sluníčkem.

Osvědčilo se mi věšení ponožek na samostatnou šňůru – pak se jen všechny naráz shrábnou a mohou se rozložit po posteli a roztřídit. Kdysi jsem na blogu myslím psala o kolíčcích na ponožky, které většinou prímově držely, takže jste nemuseli hledat, kde má která společnici a jestli tyto dvě černé jsou stejně černé, nebo je jedna ve skutečnosti hodně tmavě modrá, zelená či hnědá. Ale také se bohužel ukázalo, že některá část z těch kolíčků je příliš ostrá a v pračce dělá díry do ostatních ponožek. Nicméně samostatné věšení je také parádní u kalhotek, protože ty pak také stačí jen shrábnout a uložit do příslušného šuflíku ve skříni. Na pánské spodky to nejspíš nevyužijete, protože obvykle bývají větší a je výhodnější je do skříně poskládat, aby zabraly méně místa.

Maximálně jsem zefektivnila žehlení. Nedělám ho vůbec. I když se sem tam někdo diví, dá se tak žít docela dobře. Problém nastává snad jen u jedněch či dvou šatů a triček, která jsou velmi mačkavá. Ale i ta se dají pěkně vyrovnat ihned po vyndání z pračky.

Žádné komentáře: