sobota 26. května 2012

Březnová předsevzetí

Ne 8. dubna 2012
Pro třetí měsíc jsem si vybrala téma, které je pro mě osobně velice důležité. K tomu, abych byla šťastná nutně potřebuji dělat věci kreativně, bavit se, smát se, hrát si… prostě žít. Rozhodla jsem se, že zatočím s nudou.

Ale snáz se to řekne a trochu hůř udělá. Jak dostat víc kreativity do svého života? To by ještě šlo možnosti jsou např.
  • Jíst pestře – obohatit svůj jídelníček o více zeleniny. obilné kaše se skořicí (kupř. jahelné, ovesné, kukuřičné, rýžové, pohankové…) nebo teplé polévky, kupř. hovězí či zeleninové vývary. Zkoušet nové recepty, kuchařek pár mám a internet je taky plný všeho možného. Kromě tohoto měsíce to ovšem spadá do měsíce zdraví, neboť pestré jídlo je to nejlepší, co pro sebe můžete udělat.
  • Rozšiř si obzory. „Zažeň myšlenky o důstojném „usazeném“ stáří. Buď stále zvědavý a zvídavý, snaž se uchovat smysl pro romantiku, dobrodružství a recesi. Neboj se v žádném věku nových setkání a nových úkolů.“ (z 12 zlatých pravidel duševního zdraví) Rozšíření obzorů je předsevzetí, které se mi hned zalíbilo. Líbí se mi zkoušet nové věci, poznávat nové, učit se něčemu neznámému atd. S oblibou říkám, že když budu mít dobrého učitele, budou mě zajímat třeba i letecké motory, protože se dokáži snadno nadchnout pro téměř jakoukoliv věc. Už dřív jsem si plánovala, že každý rok vyzkouším 5 nových věcí. Je to úžasně zajímavé a někdy i dost povzbuzující, když vám to nejde a uvědomíte si, že jste to chtěli jen zkusit a nemusíte se v tom zlepšovat a usilovat o vyšší cíle. Prostě jen zkusit a sbohem a šáteček. Báječně osvobozující pocit. Nemusíte umět všechno. Do Rozšiřování obzorů jde zařadit i předcházející zkoumání různých jídel, ale také četba nových autorů, knih, podivných neznámých časopisů z nejrůznějších oborů, zkoušení různých sportů a koníčků, ale také např. toulání do míst, kde jsem ještě nikdy nebyla.
Složitější je to ovšem s předsevzetím, že se budu víc bavit, smát a hrát a budu bláznivá. Jak to provést v běžném denním životě? Čtení vtipů je super, ale že by se u toho člověk až tak báječně bavil, to se říct nedá. Vymyslela jsem pár drobných předsevzetí, ale odpověď na otázku: Jak si víc hrát? se mi najít nepodařilo.
  • Sestavit vlastní knížečku vtipů.
  • Sepsat nové nebo projít staré seznamy „Až jednou budu mít čas, pustím se do…“ a alespoň 10 věcí z nich udělat. Bez ohledu na to, že zrovna teď „nemám čas“.
  • Esej – Zjistit, co je esej a zkusit nějakou napsat.
  • Zjistit: Co mě baví? Co je pro mě zábava? Co baví ostatní? A jestli mě to náhodou nebaví taky. O čem sním? A o čem jsem snila dřív? Prohlédnout si vlastní knihu přání.
  • Týdenní pokus co mě zaujalo.
  • Sehnat si na stůl drobné inspiraci pro tvůrčí práci dle Maisela.
  • Zamyslet se nad tím o čem sním a o čem jsem snila.
  • Oslavit den žen a jaro.
  • Akce a výlety – jsem společenský tvor.
  • 3 knihy o tvořivosti s výpisky a nápady (dalšími předsevzetími).

Žádné komentáře: