čtvrtek 24. května 2012

Únorová předsevzetí

Druhý měsíc v roce jsem se zaměřila na lásku a přátelství. Důvod je prostý: vztahy jsou druhou nejdůležitější věcí ovlivňující váš pocit štěstí. Mohou se sice stát i první, ale o tom teď nechci polemizovat. Navíc je v únoru svátek Valentýna, který dodržuji, a připadá mi vhodné se tedy věnovat lásce.

Při tvorbě únorových předsevzetí jsem se setkala s nemalými problémy. Jak se zlepšit v oblasti lásky? Jak být více milující? Jak se stát lepší partnerkou a kamarádkou?
  • Samo se nabízí najít si víc času na lidi, které máme rádi. I při přetíženosti prací a úkoly nezapomínat na to, že máme rodinu a přátele.
  • Asertivita, upřímnost i takt. Chtěla bych v sobě najít odvahu říct, co se mi nelíbí, i když vím, že to druhý nechce slyšet a třeba by to mohlo vést ke konfliktu. Každopádně potlačování svých pocitů není dobrým řešením, neboť může vést k nenadálým výbuchům.
  • Ozvat se přátelům a známým, na něž jsem si už delší dobu nenašla čas.
  • Dárek k Valentýnu + dárky k narozeninám těm, co je nyní slaví. Kontrolovat si pravidelně kdo má kdy narozeniny či svátek – nezapomínat na ně. 
  • Aktivně naslouchat -> snažit se porozumět a pochopit stanovisko druhého a respektovat jeho názor, i když je opačný než můj. Tolerovat jedinečnost každého. Konec kritiky a poučování. 
  • Odpustit si chyby a ostatním taky. 
  • Vážit si i maličkostí, co pro mě někdo udělal. 
  • Nesoudit, nevíš všechny okolnosti. 
  • Problémy řešit, ne o nich jen mluvit.
  • Poprosit, poděkovat, omluvit se za chyby. 
  • Neočekávat. Očekávání (neboli požadavky) představují zdroj trápení. Pokud neočekáváme a nepředpokládáme, netrápíme se tím, že něco není tak, jak bychom si představovali. Př. neočekávat, že partnera bude bavit to, co mě, bude chtít dlouho debatovat o mojí práci atp.
  • Time mangement = spolehlivost, všude chodit včas.

A citát, který mě zaujal: „Milovat znamená promíjet. L. N. Tolstoj“

Žádné komentáře: