úterý 22. května 2012

Sociologie a předsevzetí

25. března 2012
V rámci dalšího vzdělávání jsem se pustila do studia sociologie, které by snad mělo přispět k lepšímu pochopení společenské odpovědnosti firem.

Studium z knih jde podstatně pomaleji, než jsem si představovala. Ne, že by to bylo špatně napsané, pan Keller, který byl asi před měsícem na nějaké akci, píše docela pěkně, ale holt nelousknu sto stránek denně jako u Harryho Pottera, když se to snažím naučit a udělat si poznámky. Ale proč vám to tu říkám kromě toho, že si chci postěžovat? (Ne, to byl vtip.)

Dostala jsem se teprve na stránku 36 k Eltonu Mayovi a Maslowovi, jehož teorie hierarchie potřeb je notoricky známá. Jak jsem si ji tak četla, hned jsem si vzpomněla na svoje předsevzetí. Nedělám je tak náhodou taky podle hierarchie potřeb?

V lednu zdraví – fyziologická potřeba. To nejdůležitější. Teprve relativně zdravý člověk na sobě může pracovat v jiných oblastech.

V únoru láska, přátelství, rodina. Jistě, potřeba bezpečí a lásky. Zároveň i potřeba přátelství a přijetí.

V březnu pak kreativita, jakožto část potřeby vážnosti a uznání, pocit užitečnosti a potřeba seberealizace.

Dubnový pořádek a úklid se tak nějak nikam nehodí, ale na květen a červen jsem si naplánovala vzdělávání a krásu, jen v opačném pořadí, protože vzdělávání bude v květnu nutností a já bych se chtěla vzdělávat v dalších oblastech nepovinně… a to jsou poslední dvě potřeby: znalostí a rozumění a jako poslední estetické.

Vím, že Maslowova teorie je celkem dost stará, ale já osobně se v ní celkem vidím. A jak to máte vy? Souhlasíte s navrhnutým žebříčkem, nebo je to u vás úplně jinak?

Žádné komentáře: