středa 2. května 2012

Vizitky zdarma

Už když jsme kdysi dávno brali ve škole vizitky, říkala jsem si, že by bylo super nějaké mít. Samozřejmě nějaké pěkné, profícké… Udělat si nějakou doma na počítači zvládnete velice snadno, ale tvrdý papír, barevný tisk… a co vlastně na takovou vizitku patří?

Pokud si to chcete trochu zjednodušit, můžete si najít na internetu různé výrobce vizitek. Ke mně se například nějak dostala nabídka od firmy Vista print. Sice od té doby, co od nich mám vizitky, dostávám docela často nechtěnou poštu, ale na druhou stranu mají často různé akce, a tak jsem si pořídila spoustu vizitek jenom za poštovné.

A pokud chcete poradit ohledně obsahu vizitek, pak především zvažte, komu chcete tyto vizitky dávat a jaké údaje mu chcete předat. Asi nutně nepotřebujete 500 vizitek s vaší osobní adresou, pokud nechcete, aby vám dotyční psali domů nebo vás navštěvovali.

Můžete rozlišit například 7 druhů vizitek: osobní, soukromou, obchodní (firemní), kombinovanou, oboustrannou, manželskou a diplomatickou. Zajímají nás v podstatě jen dvě: osobní versus firemní. S osobní vizitkou si můžete více pohrát, měla by prezentovat vás jako jednotlivce. Je vhodné zvolit design související s vašimi zájmy, povahou a podobně. Také se můžete více „vyblbnout“ při volbě barev a stylu, i při výběru písma. Neměli byste ovšem zapomenout, že vizitka by měla být snadno čitelná a neměla by působit kýčovitě. Měla by odpovídat vaší povaze a vašemu stylu vyjadřování. S tím souvisí i informace, které na ní o sobě uvedete. Je poněkud nesmyslné vytvořit vizitku se všemi kontaktními údaji o vás, kdybyste ji pak byli ochotni dát jen pěti svým nejlepším přátelům, kteří ji ovšem pochopitelně nepotřebují. Zvažte tedy, o které informace se chcete podělit a podle toho můžete na vizitku uvést:
  • jméno, příjmení, akademické a jiné tituly,
  • adresu,
  • telefon a mobil,
  • e-mail,
  • icq, skype,
  • webovou stránku…
S firemní vizitkou už byste si neměli tolik hrát. Ideální je, pokud má organizace vytvořený jednotný vizuální styl a vy si do předvyplněné šablony pouze vložíte svoje konkrétní údaje. Pokud to tak není, měla by být firemní vizitka více seriózní a méně barevná. Uvádí se pouze pracovní údaje, tzn.
  • jméno, příjmení, akademické a jiné tituly,
  • funkce a zařazení v organizaci,
  • název, sídlo, adresa, kontakty na organizaci a firemní logo,
  • telefon (do zaměstnání, případně mobilu),
  • fax, e-mail
  • webová adresa organizace.
V případě, že použijete jednu vizitku pro soukromé i pracovní účely, říká se jí kombinovaná. Vlevo se dávají soukromé informace a vpravo pracovní.

2 komentáře:

Veber řekl(a)...

Jé, to jsem ani nevěděla že máš nějakou vizitku. Jsi se nepochlubila.

Angelika řekl(a)...

No vidíš, to musím napravit... zatím to ví jen málo lidí:-)