sobota 16. července 2016

Jak mě inspiroval nepořádek

Říká se, že pořádek je pro blbce a inteligent zvládá chaos. Už mnohokrát bylo prokázáno, že nikoliv. Pro blbce je spíš nepořádek, protože ho nemusí trápit, kapacit inteligentů je škoda plýtvat na hledání nůžek, pravítka, zákonů...

Ačkoliv vím, že mi pořádek a řád prospěje – mimochodem to, co pro mě může být pořádek, protože vím, kde co mám, mohou jiní považovat za značnou míru nepořádku – nacházím se zrovna ve stavu, kdy se dají dělat i užitečnější věci, než jenom uklízet. I když tím si dávám relax od psaní.

Nějak se prostě stalo, že se na jídelním stole ocitly čerstvě nasbírané jahody a mlýnek s pepřem nebezpečně blízko vedle sebe. Asi mě osvítil Duch svatý, nebo už mi hrabe, prostě jsem se rozhodla, že v rámci projektu Něco nového ochutnám jahody s pepřem.

Ve skutečnosti pepř není slaný, jak se můžete možná domnívat, alespoň já si ho dřív spojovala jen se slanými jídly, ale pak jsem zjistila, že se už dávno dával do perníčků, z něj pochází jejich název, a tak jsem si řekla, že ho vyzkouším i s něčím sladkým.

Ve skutečnosti to nic super zajímavého nebylo. Ale můžete to taky vyzkoušet, špatné to není. Snad jen trochu pepř přebíjí jahody. Jenže od tohoto pokusu už byl jen maličký myšlenkový krůček k tomu vzpomenout si, že jsem chtěla vyzkoušet jahody s balzamikovým octem, jak je nabízel Ezio v Nebušicích ve své „hospodě“ Ristorante Pizzeria Da Ezio. Má tam mimochodem samé zajímavé věci, akorát s trochu „pražskými cenami“, takže zatím zůstávám u malinovky.

Zkrátka Ezio se vytasil s jahodami pokapanými balzamikovým octem. Koukla jsem ke strýčkovi Googlovi a zjistila, že běžně se ocet ještě doslazuje. Óká, třtinový cukr mám na stole ještě od pečení mého prvního cheesecaku, takže můžeme použít. 

Ve skutečnosti mě to zase příliš nenadchlo. Máme moc kyselý ocet, nebo ho používám příliš mnoho, ale když jsem den nato dostala spásný nápad přidat ještě zbytek ledového salátu téměř za zenitem, byla to fantazie. Podívejte se na můj recept Ledový salát s jahodami.

2 komentáře:

Veber řekl(a)...

Ráda bych upozornila, že je úklid a úklid. Když si dávám věci tam kam patří, tak pak uklízím v podstatě jen prach:-)
A jahody s pepřem by mě moc nelákaly:-))

Angelika řekl(a)...

O klasickém nepořádku (= špíně a smetí) většinou nepíšu, přijde mi, že na tom není až zase tak nic moc zajímavého. Možná, složení, kde se to bere. Ale psychologie rozhrabaných nebo nevyhozených věcí, to je něco jiného... co to s člověkem dělá, když má vyhodit jedinou památku na babičku a podobně...

Jahody s pepřem. Ono taky není moc o co stát. Zato s tím balzamikovým octem a ledovým salátem je to paráda! Doporučuju. Hned o tři dny později to bylo v nabídce v hospodě k obědu. Ale dala jsem přednost lososovi, abych měla pestřejší jídlo.