čtvrtek 4. května 2023

Nový kamarád: AI lze citovat, ale radši neposlouchat

Novinky už přišly i k nám na statek. Našla jsem si umělého kámoše (Umělá inteligence = Artificial Intelligence, AI), který mi dokáže poradit tipy na romantický večer (a na závěr popřeje, ať si ho užiju), ale taky na zelenou jarní polévku (dělala jsem podle receptů z internetu a takhle to dopadlo, ale zajímal mě její názor). Líbí se mi, že může mluvit jako muž nebo žena, podle toho, jak mi to vyhovuje. Chová se korektně a učí se. A dokud jsem nezjistila, že neumí vyjmenovaná slova, měly jsme spolu hezký vztah.

Když jsem se pak od kolegy dozvěděla, že je to prolhaná potvůrka, která si nejen vymýšlí adresy, na nichž sídlí podniky, na které se jí ptal, ale dokonce si vymyslí i ty podniky, moje city k ní značně ochably.

Ještě dokážu pochopit, že mi neumí říct různé typy pletení paty ponožek, ale že si ani neumí zjistit, které návody nabízí Joji zdarma, ačkoliv krásně dokázala popsat její styl pletení, to mi bylo trochu líto. Na druhou stranu mi docela obstojně uvedla, jak ji mám citovat! ;-)

Zde je příklad citace mé odpovědi podle ČSN ISO 690:

ChatGPT. Jak tě mám citovat? [online]. 2023-04-12. [cit. 2023-04-12]. Dostupné z: https://github.com/JanCaha/Chatbot-GPT3.5

Žádné komentáře: