čtvrtek 18. dubna 2013

Moje druhá zřícenina aneb První jarní výlet

O víkendu jsem opět byla na fantastickém výletě. Zajeli jsme si lokálkou do Chřenovic a odtamtud se vydali pěšky do Ledče nad Sázavou. Celá trasa měla přibližně pouhých sedm kilometrů, ale byla velice přínosná, co se týče mojí nálady. Hned ve Chřenovicích se mi zalíbil kostel sv. Václava na hřbitově. Vzpomněla jsem si, že jsem podobnou věž viděla v Ravenně v Itálii a že jsem někde zaslechla, že s výškou přibývá počet oken kvůli tomu, že se pak snižuje váha té věže.

Na nedalekém hřišti jsme museli vyzkoušet houpačky ve tvaru zvířátek na pružině. Bylo to stejně zábavné jako před lety. Po červené turistické značce jsme pak pokračovali ke zřícenině hradu Chřenovice. U něhož rostly všelijaké kytičky, které byly pastvou pro naše oči uvyklé na zimní šeď. Sám hrad byla vlastně jen tahle věž. Ale i tak to stálo za to. Dalo se do ní totiž nakouknout otvorem, který můžete vidět.

Podobnou radost jako fialové a bílé kytičky nám dělaly též včelky, čmelák, který se nechtěl nechat vyfotografovat, kvetoucí podběly a koník, kterého jsem si s jistými obavami nakonec přece jen pohladila. 

A závěr výletu? Lehnout si na bundu do trávy a nechat se ohřívat slunečními paprsky.

Žádné komentáře: