pondělí 14. října 2013

Knihy o štěstí

Možná už se těšíte na dnešní článek o štěstí. Mám pro vás dobro zprávu – vlastně dvě, protože budou dva. Nejprve bych vám ráda představila knihy, které jsem si k tomuto tématu vyhledala. Původně jsem měla v úmyslu přečíst je všechny a stát se odborníkem na štěstí. Ale nerada bych, aby mi to začalo lézt na mozek. A taky by mi jejich čtení zabralo příliš mnoho času a možná zastínilo moje vlastní výzkumy v této oblasti.

Takže si přečtu jen některé, o těch vám napíšu, co v nich je, k čemu vám budou a podobně a taky vám z nich samozřejmě něco doporučím. Zkrátka recenze. A protože prý pro získání odbornosti stačí 3–5 titulů, zkusím se tím řídit a „ty zbylé“ dočítat podle časových možností a příležitostí. Existuje totiž spousta dalších témat, kterým se chci věnovat.

Teda! Zjistila jsem, že knih o štěstí je mnohem víc, než jsem si dovedla představit! Začala jsem si dělat jejich seznam a zjišťovat o čem jsou a zabralo mi to víc než dvě hodiny. A to ještě není úplně hotový, i když už skoro ano. Když se na něj budete chtít podívat, tady je odkaz. Později tam budou i mnohem užitečnější věci a najdete ho tam vpravo, jak je Univerzální seznam.

Knih, které vám slibují štěstí (po jejich přečtení a hlavně koupi), existuje opravdu značné množství. Při prvním výběru mě jich zaujalo 104, přičemž o přečtení uvažuji zhruba u poloviny z nich. Ale jak napsal Josef Václav Sládek: Vyber si autora, jako si vybíráš přítele.

1 komentář:

Happy řekl(a)...

Výběrem autora si vybíráme i učitele. Naštěstí většina autorů čte ostatní autory k tématu a tak si vybírám hlavně podle toho jak se mi knížka čte. No a tento blog se mi čte dobře :-)