čtvrtek 20. února 2014

Deník z CSR Akademie (3)

Když přemýšlím o tom, co vám napsat z Prahy, nevím si s tím rady. Jsem tu teprve čtvrtý den (a je ráno, takže se ještě nic zajímavého nestalo) a už jsem toho tolik slyšela. Jasně, neviděla jsem téměř nic zajímavého, protože jsem přijela v pondělí a od té doby jsem víceméně pořád zavřená na CSR Akademii pro pokročilé. Ale po včerejšku jsem skutečně nadšená!

Tentokrát mi udělalo trochu čáru přes rozpočet, že jsme nedostali papíry, na které bych si mohla dělat poznámky. Asi v rámci ekologie. No naštěstí jsem měla pár vlastních a zbytek jsem si dopořídila. Myslím, že vloni jsem si tolik poznámek nedělala. Nevím, nějak mi to asi letos připadá zajímavější. Nebo jsem nadšenější, těžko říct.


Ubytovala jsem se na kolej VŠE v Praze 3 na Jarově, a tak jsem si myslela, že to budu mít na Wilsonovo náměstí kousek, ale ukázalo se, že ne, takže ke své nelibosti musím každý den utrácet za lístek. Myslela jsem, že třeba někdy půjdu pěšky, v rámci tréninku. Ale nakonec bývám tak unavená, že jsem ráda, že si můžu sednout. Už jsem si totiž dost odvykla na celý den přednášek. Vstávám v šest nebo v sedm a dělám domácí úkoly. Začínáme v devět a pak posloucháme, diskutujeme nebo vytváříme vlastní projekt až do čtyřech. Večer se obvykle juknu do nějakého obchodu – třeba na korálky, látky nebo čaj, nebo za kamarádkou jako včera – a pak už jenom honem do postele.

Hned v pondělí ráno se mi naskytl takový krásný pohled z okna. Tohle je ale foceno až dnes, neboť v pondělí jsem se jen kochala a včera byl takový divný šedomodrý mlžný opar.

Ještě se vrátím k tomu projektu. Vloni nás bylo pět týmů a měli jsme vymýšlet strategii společenské odpovědnosti pro naši školu. Ukázalo se, že to je poměrně složité, protože poslední dva týmy byly složené z lidí z různých škol, ale nakonec se nám to povedlo. Letos to je vymyšleno lépe – děláme na různých tématech. Třeba my máme strategii Unileveru. Znáte tuhle firmu? Teď nemyslím, jestli přesně víte, co vyrábí, ale jestli znáte třeba nějakou její značku.

Říkáte že ne. No, není divu, v Čechách, a prý i v cizině, se jim moc nedaří spojit svoje značky se svým jménem. Jejich výrobky zná každý, nemůžete se jim vyhnout, ale docela dobře můžete pouze matně tušit, že nějaká taková společnost existuje a přitom nemít ponětí, co vyrábí. Znáte rostlinné tuky Heru, Ramu, Perlu, zmrzliny Algida, Míša, kosmetiku Dove, Axe, Radox, Timotei, Rexona, čaje Lipton a Saga… tak to máte Unilever.

A teď už musím utíkat – dneska máme hodinu trochu dál od mého bydliště.

Žádné komentáře: