pondělí 5. prosince 2022

Miluju Florentýnu

Přišel čas to přiznat. Miluju Florentýnu. Ne jen její recepty, které můžete najít hned v několika jejích knihách, ale i její články a celkově způsob vyjadřování. Poučuje, vysvětluje a ukazuje s takovou laskavostí, že to vůbec nezní jako poučování. Vlastně je docela zábava její recepty a zkušenosti  i číst z pohledu slohového

A co jsem podle ní vyzkoušela a nadchlo mě to?

  • Kuřecí křídla, kde vám vysvětlí, jak je správně naporcovat a použít, aby se vám celá upekla a přitom část nespálila.
  • Rajčatovou polévku, kterou si od té doby pořád dělám. A mám ji náramně ráda.
  • Teplý čočkový salát s pečenou dýní a balkánským sýrem měla před časem v časopise ČD pro Vás.
  • Aktuálně mám největší radost ze svatomartinských rohlíčků, které jsem pekla do práce na sv. Martina, protože se tam tak nějak střídáme a občas něco přineseme. Byly tak luxusně jemné a hebké. Jsou lepší než jen kynuté od babičky díky triku s překládáním. Prostě musíte upéct a ochutnat. Slovy to popsat nejde. Překvapivě byly famózní i druhý a třetí den, ne jen teplé. 

Chutnali mnohem líp, než vypadaly ;-)
A jak jsem byla z těch rohlíčků celá unešená, napsala jsem autorce děkovný vzkaz pod článek:

Text jsem nestihla přečíst, potřebovala jsem něco upéct do práce. Časově trochu náročnější kvůli kynutí a postupnému pečení dvou várek. Ale ta chuť. Ta chuť! Už jsem psala, že chutnají skvěle? Slovy kolegyně famózně. Však taky když chci mít jistotu, že recept vyjde, beru recept od tebe. Florentýna = záruka kvality.
A dodatečně díky za recept v časopise ČD pro Vás díky kterému jsme tě objevili. A taky díky za všechny potenciální dcery, které máš, i když já už jsem trochu přestárlá, protože nám výborně radíš a pomáháš, co s čím kombinovat, jak zpracovat a rozporcovat kuře.
Takže moc děkuji za vše a ať se ti daří.

Zareagovala srdíčky v komentáři.

Hledání receptu nyní začínám zadáním suroviny nebo požadovaného jídla do Googlu a za to napíšu Florentýna. A čekám, jestli z toho něco bude. ;-) Jediné, co mě trochu mrzí, že jsem nenašla žádné recepty na husy, krůty a kozy, které chováme. A ani na divočinu. Nějaký vychytaný recept na bažanta by se taky hodil.

A jen na okraj poznamenám, že mám v knihovně objednanou Vánoční kuchařku pro dceru!

Žádné komentáře: