úterý 11. června 2013

Pohybem ke štěstí

Od přítele jsem dostala jakousi poukázku na dvanáctidenní návštěvu Contours, fitcentra jenom pro ženy. Nejdřív jsem z toho byla tak trochu zmatená. Co s tím asi tak budu dělat? Nemám ráda cvičení na strojích, a vlastně ani cvičení celkově. Jsem na to nejspíš líná.

Pak jsme tam jednou zašla a trenérka mi ukázala celé kolečko. Stroje tam mají rozestavěné do kruhu a mezi nimi jsou vždy takové malé plošinky, na kterých cvičíte sami, různé lehosedy a podobně. Na strojích jsou pak nalepeny cedulky, co tam máte dělat. Hraje vám hudba a asi vždy po čtyřiceti pěti sekundách zahlásí: „Změňte stanoviště“ a vy se posunete na další místečko. Celkově byste asi tak za půl hodinky měli obejít celé kolečko dvakrát, a tak udělat všechny cviky, které tam jsou.

Hned během prvního dne jsem zjistila pár překvapivých věcí:
  1. Mám mnohem horší kondičku, než jsem si myslela. Růžovým puntíkem tam mají označeno, jakou váhu by měl člověk na strojích zvedat. Zjistila jsem, že ji potřebuji asi tak poloviční, abych ten cvik mohla dělat pouhou minutu.
  2. Čtyřicet pět vteřin je neuvěřitelně dlouho, když děláte kliky a snažíte se přitom k hlavě přitahovat střídavě jednu nebo druhou nohu.
  3. Stydím se cvičit i mezi ženami. Pořád si připadám divně, když funím, běhám na místě nebo dělám něco podobně „ponižujícího“.
  4. Hláška „Změňte stanoviště“ vám na mozek neleze tak moc, jak byste si mysleli. Máte dost práce s cvičením.
  5. Netuším, kde vzali hudbu, ale vypadá to, jako by sáhli do mojí složky Oblíbené. Všechno je akční, plné energie. Povzbuzující. Např. Billie Jean, Wham! - Wake Me Up Before You Go-Go...
  6. Po cvičení mám vážně skvělou náladu a míň se hrbím.

V následujících dnech přibyla další zjištění:

  1. Když se ráno pořádně nenasnídám, jsem naprosto neschopná alespoň obstojných výkonů.
  2. Už třetí den vidím, že vydržím víc a můžu si přidat zátěž. 
  3. "Trik se špičatým kloboukem": První kolečko udělat těch méně oblíbených a náročnějších cviků, neboť mám víc sil a energie a na druhé si nechat ty odpočinkovější.
  4. I když budu makat jako blázen, minuta kratší nebude, takže je lepší udělat méně kliků a víc se soustředit na dýchání a správné provedení.


Žádné komentáře: