úterý 1. července 2014

Teoretické počátky úklidu

Stálí čtenáři tohoto blogu jistě vědí, že mám sklony i k tématům na první pohled jednoduchým přistupovat lehce vědecky a možná i příliš teoreticky. Takže když jsem se rozhodla udělat velký komplexní úklid všech svých věcí, nevyhrnula jsem si rukávy a nepustila se do toho. Kdepak. Já si v knihovně půjčila knihy (!), opalovala se na lehátku, četla a dělala si výpisky a snila o tom, jaké to bude krásné, až si uklidím. Jednu knihu jsem si dokonce koupila a přečetla si ji snad až po více než dvou letech. Ale co jsou nějaké dva roky oproti tomu, že jsem žila v nevědomosti (a hromadila spousty věcí) pár desítek let?

Čas změny nastal až nyní… myslím, že i k minimalismu musí člověk dospět a nemůže mu být nucen. A možná… možná že minimalistou nebudu nikdy. Kdo ví?

2 komentáře:

Happy řekl(a)...

Dobrý přístup!
Teď jsem zrovna na internet dal knížky k prodeji v rámci zbavování se přebytečných věcí. Inspirace: kniha Síla jednoduchosti - Leo Babauta:-)
A také jsem začal sledovat seriál Teorie velkého třesku. Sheldon je vynikající:-)

Angelika řekl(a)...

Od Babauty znám Zen a hotovo a celkově je dobrej. A Teorie velkého třesku je zábavná, to máš pravdu. :-)