pondělí 14. července 2014

Výtvarné umění - 2. soutěžní otázka

Kdo je nazýván "malířem hub"?

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

odpoved : martin CHOCHEL


zdraví papadudu :-)

Veber řekl(a)...

Domnívám se, že František Tyttl.

Happy řekl(a)...

Mohl by to být František Tyttl. Kreslil hodně hub do historických atlasů. Mě moc zaujaly obrazy od Georgie O'Keeffe. Propůjčovala přírodním ůtvarům, jako třeba kalichům květin, abstraktní a téměř mystický ůčinek tím, že je zvětšila do obrovitých rozměrů.

Angelika řekl(a)...

Musím říct, že jste mě odpověďmi zaskočili a trochu jsem váhala, co s tím udělám, ale nakonec jsem usoudila, že odpověď se správná jen jedna, i když k mykologům kreslícím či malujícím houby do atlasů to svádělo. V letošním roce uplyne 50 let od smrti malíře Josefa Jambora, na výstavu jeho obrazů se až do konce letošního roku můžete vydat do Tišnova.

Happy - Georgie O'Keeffe mě taky zaujala, i když nevím, kde jsem o ní poprvé slyšela, ale zatím jsem se nedostala k tomu, nějak více si její dílo prohlédnout.