úterý 8. července 2014

Uklízíte spíše potají nebo demonstrativně?

Na jednom z dámských večírků, které pravidelně začínají ve dvě hodiny odpoledne, jsme se mimo jiné bavily také o úklidu. Svěřila jsem se, že ráda uklízím „potají“, tzn. úklidu se zásadně věnuju tehdy, když nikdo není doma. Aby mě při tom náhodou někdo neviděl.

Neumím to vysvětlit. Nevím proč. Jasně, mezi argumenty se hodí třeba to, že mi nikdo nepřekáží při vytírání podlahy, ale tím to není. Vadí mi, když mě někdo vidí uklízet – teď myslím ten úklid špíny – připadám si nějak hůř, když gruntuju. Ono ani není moc elegantní umývání skříní nebo vytírání podlahy. Asi jsem byla v minulém životě „něco lepšího“. Zajímavé je, že u mytí nádobí mi to nevadí.

Ale slyšela jsem i jiné názory. Někdo zase raději vytírá, když jsou ostatní doma. Aby bylo vidět, že něco dělá! Že je tady ten šikovnej. Aby to ocenili. A kam se řadíte vy?

Kolega má k tomuto tématu oblíbenou hlášku. Vždycky se rád chlubí, že je doma Někdo. A jak se to pozná? Když má někdo dojít s košem, vždycky je to on!

Žádné komentáře: