čtvrtek 11. června 2020

Co budu dělat v létě, když se situace nezlepší?

Asi tak před rokem jsem vytvářela seznam, co by se dalo dělat, kdybych byla měsíc zavřená doma. Na začátku dubna nastal čas ho oprášit a podívat se, do čeho bych se ráda pustila, když bude čas. 

Původní plán na léto? Vyrazit někdy v červenci někam k moři (možno blíže specifikovat, lákala mě italská vesnička s barevnými domečky, ale prý je příliš zahlcena turisty) a v srpnu na hory do Rumunska. Dovolenou už mám zaplacenou, takže netrpělivě čekáme, co bude. 

A když to nevyjde? Když budeme muset trávit léto na statku u Prahy (a bez výletů – kdybychom mohli aspoň na výlety po Čechách a třeba na motorkách, bylo by to super!)?

Dalo by se:
  • zahradničit – máme zasazených pár stromků, sklízet bylinky (měsíček, sléz), postavit plot a na příští rok udělat třeba zeleninovou zahrádku,
  • makat kolem domečku – je trochu zanedbaný a omšelý, takže by se toho dalo spousta udělat, třeba natřít okna, nebo chystat dříví na zimu,
  • zavařovat úrodu – pokud nějaká bude, nenadálé mrazy to mohly trochu zhatit,
  • opalovat se a číst.
Taky pořád platí to, co jsem psala v článku Kdo je připraven, není překvapen nebo Jak jsem byla připravena. Abych se neopakovala, budu psát jenom o tom, co v těchto dvou článcích nebylo:
  • psát blog: klasika, to není nikdy hotové a popravdě tu toho dost chybí a jsou to samé zajímavé části, jako třeba letní dovolené už pár let zpátky,
  • číst: komplet Angeliku; Warkusová Iris: 150 věcí, které musíte společně zažít - Bucket list pro novomanžele; Capacchione, Lucia: Tvořivý deník pro děti; Kingovou a její Sherlocky, tedy učednici (Holmesova učednice, Hrůzná vláda žen, Případ Máří Magdaleny, Přízrak na blatech); Leonard S. Goldberg: Dcera Sherlocka Holmese; Pratchett, Terry: Nefalšovaná kočka (nebo něco jiného od něj); Dobelli, Rolf: Umění správného rozhodování; Rohm, Robert A.: Pozitivní povahové profily; kolektiv autorů: 112 věcí, které byste měli stihnout před smrtí; Pavel, Martin: Čaj, čaj, čaj, aneb, Recepty na čaj, s čajem i k čaji 149 receptů na čaj a sladké i slané dobroty k čaji z exotických krajů i z domova; Pratt, James Norwood: Rádce milovníka čaje; Feinová, Ellen a Schneiderová, Sherrie: Tajná pravidla jak nalézt báječného manžela; Lazarus, Arnold Allan, Lazarus, Clifford N.: 101 strategií jak se nezbláznit v šíleném světě; Possin, Wilfried: Pamět jako slon, Speciálními technikami k dokonalé paměti; Seifertová, Alice: Tradiční sloh netradičně; Parlette, Snowdon: Tipy, triky a techniky pro trénink mozku; Burgess, Adrienne: Budeš mě milovat i zítra?; Svijaš, Alexander: Zdraví je v hlavě, ne v lékárně; Bradbury, Raymond Douglas: Zen a umění psát; Osho: O Zenu
  • šít: podle těch dvou knížek, které mám a už jsem o nich psala, a už jsem podle té první ušila pyžamo a sukni; první patchworkovou deku z tvarů koček (nakreslit a navrhnout dle fotek z výstavy patchworku, o které jsem psala na blogu); tu vysněnou rozšiřující se kabelku; zato roušky jsem ještě neušila žádné, i když na ně mám nastříháno,
  • malovat: výstava byla odložena (nebo zrušena?), ale stejně se na ni mohu připravovat a malovat pastelkama, kreslit tužkou podle knihy Kreslení pravou mozkovou hemisférou, naučit se používat akvarelové pastelky, případně suchý pastel
  • plést: (a příst) v rámci Tour de Fleece se pustit do šátku Alhambra memories od Stella Egidi a Japanese Garden Shawl od Jana Huck, oba mám vyhlédnuté už dlouho, a taky BSJ (= Baby Surprise Jacket od Elizabeth Zimmermann) a dalších snad sto věcí, které se mi líbí a mám je ve frontě. Avion ani Flax light zatím nejsou hotové
  • háčkovat (dokončit) rozdělanou deku Charlotte's Dream Blanket od Dedri Uys, sice jsem s tím dosta pohnula, ale stejně je konec v nedohlednu, nabízí se i a přehoz se šneky, extrémně dírkatý šátek z trojúhelníků dle japonského návodu, sukni s vějířkovým vzorem háčkovaná shora dolů Rosalina (DROPS 190-28); Rozeta Scheepjes CAL 2019; Chic on the Halfshell; Hygge Scheepjes CAL 2017; Owl Obsession; Bohemian Oasis (DROPS 124-1); Cat Island Beach Bag; Ubuntu Scheepjes CAL 2018; Haekeltop Vanessa; Dove Square Pillow; Gecko Bookmark; Elephant Bookends a Eloise Baby Sweater od Tamara Kelly; Flora Danica od Ines Jørgensen; Owl Obsession; Happypotamus The Happy Hippo; Vortex Throw & Pillows; Swirl Crochet Sweater Wrap; Trick or Treat
  • cvičit Suzukiho protahovací cviky nebo zase začít běhat,
  • paličkovat vánoční řetěz (ještě by se dal do Vánoc stihnout a už je rozdělaný nechutně dlouho) a vlastní navržený obrázek nebo šátek, 
  • příst na kolovrátku každý den závodu Tour de Fleece,
  • naučit se Nålbinding, např. Socks for Junior od Ulrika Andersson. 
  • dostudovat kurz psychologie na Courseře,
  • hrát si s kočkama
  • udělat inventuru klubíček (do Excelu) nebo na Ravelry (či obojí),
  • prozkoumat okolí mého nového domova,
  • jezdit na motorce.

Žádné komentáře: