čtvrtek 5. března 2020

Kdo je připraven, není překvapen


Lidi si prý dělají zásoby pro případ karantény, taky jednu mám
Tak nějak se to myslím říká. A proto přemýšlím, co budu dělat, když budu muset doma zůstat trčet v karanténě. Ne, že by nebylo fajn být čtrnáct dní jen tak doma – pochopitelně pouze zdravá (v případě nemoci budu v nemocnici nebo fňukat nad horečkou a co jsem si to zkusila tak před měsícem, není o co stát), ale když se na to člověk dostatečně nepřipraví, nevyužije potenciál „dovolené“.

Dovolenou dávám do uvozovek, protože očekávám, že budeme mít nařízený home office, což není zase tak špatné, když si zvládnu vyřídit papírovou část své práce předem. To mě teď trochu stresuje (trochu víc). Mám si přestěhovat půlku kanceláře domů raději s předstihem? A pak to vozit sem tam? Nebo nám dají na karanténu přípravu?

Ale i home office by byl fajn. Ušetřila bych spoustu času za dopravu (a taky nějaké peníze). A tak v práci řeším papíry a dumám, jak pracovat efektivně z domova, zatímco doma dumám, co potřebuji koupit a co bych mohla dělat, když to nastane:
  • psát blog: klasika, to není nikdy hotové a popravdě tu toho dost chybí a jsou to samé zajímavé části, jako třeba letní dovolené,
  • číst: nějaké ty knihy z knihovny by se taky našly (mám i pár vlastních nepřečtených),
  • šít: mám dvě skvělé knihy o šití a nakoupila jsem si podle nich látky, takže můžu šít jeden projekt za druhým (pyžamo, sukně, šaty...),
  • malovat: blíží se výstava, kam bych ráda umístila pár svých obrázků (pochopitelně nemohu recyklovat to, co bylo vloni),
  • plést: jen tak v ruce, nebo na pletacím stroji (před tím by se šiknul nějaký kurzík od J.), mohla bych dodělat některé šátky od Stephena Westa (třeba Texture Time # 1 Winter is coming, nebo The Doodler)
  • háčkovat rozdělanou deku Charlotte's Dream Blanket od Dedri Uys (psala jsem o ní zde a zde),
  • cvičit (běhat?),
  • vyprat velké prádlo,
  • dělat na domečku, takové ty zábavné činnosti jako umýt okna, zjistit obsah dosud neznámých skříní a mrazáků, vyhodit podezřelou chemii a prošlé léky (cca za týden má být svoz nebezpečného odpadu), připravit zahrádku na jaro atd., 
  • dostudovat kurz psychologie na Courseře,
  • hrát si s kočkama, resp. Františkem, kočka na to moc není o ostatních ani nemluvě, 
  • udělat inventuru klubíček (do Excelu) nebo na Ravelry (či obojí),
  • realizovat něco z prastarých seznamů Až budu mít čas, pustím se do...
  • paličkovat,
  • příst na kolovrátku,
  • prozkoumat okolí mého nového domova,
  • připravit motorku na sezónu.

Žádné komentáře: