čtvrtek 2. prosince 2021

Meteorologické okénko

K minulému článku jsem ještě chtěla doplnit mini meteorologické okénko. 


Chodím teď do městské knihovny na kurz tvůrčího psaní s Viktorem Špačkem. Podstatou je, že pozorně čteme předem zadané příběhy a dotváříme, jak by to mohlo vypadat dál. Rozebíráme charaktery postav, ústřední téma příběhů atd. Je to zajímavé a baví mě to. Ale minulé dílko mě popudilo. Dostali jsme za úkol přečíst si dílo Jana Zábrany ze sbírky Sedm povídek. Jmenovalo se to Kurevská zima. Stejně jako název byl sprostý i další text a navíc spousta slangových výrazů z nějaké montážní dílny. Teda popsat zimu a neutěšené podmínky za komunismu se autorovi podařilo dobře, ale ten poslední kousek...

Vraceli jsme se. Nebyla ještě půlnoc. U kanceláře jsem se mrknul na teploměr: dvaadvacet pod nulou... 

k tomu bych měla první připomínku, v ČR a -22°C. No, dobře, o půlnoci a tenkrát třeba jo. Tak si čtu dál...

A přece padalo jako ten večír, co k nám Áda Havlan prvně přišel.

Čadek šel přede mnou, ruce v kapsách. Pystíčky měl jak fialky. Sníh padal na železo srovnaný na dvoře, bílej, tichej, čistej. (str. 95)

No a to už na mě bylo moc. Sníh padá jen, když není pořádnej mráz. Než jsem začala psát tenhle článek, nevěděla jsem do kolika asi tak může padat, ale určitě ne ani v polovičním mrazu! Aspoň tohle by si autor mohl zjistit! Copak si myslí, že jsme idioti?

P. S.: To byla první část článku, pak jsem trochu googlila a moc se neposunula. Někde jsem našla, že může sněžit (spíš výjimečně) i při velkých mrazech, ale zdroj byl pochybný, takže těžko říct.

Žádné komentáře: