neděle 5. prosince 2021

Angeliky vánoční deník (2021), 1. část

So 27. listopadu, Výlet kolem Peruce

Pes potřebuje venčit a my konec konců taky. Navzdory tomu, že se nám do té zimy nechce. Manžel naplánoval výlet se spoustou zajímavostí na základě toho, že mu o Peruci říkala tchyně, protože o ní slyšela v rádiu. Výborný nápad, bylo to fajn. Psala jsem o tom zde

Ne 28. listopadu, První náznak sněhu (článek zde)

Konečně se začala trochu ukazovat zima. Ještě tomu moc nerozumím, protože se zahrádkařením teprve začínám, ale pro rostlinky je dobře, když sněží. A já to mám taky radši. 

Čt 2. prosince, Henna

Konečně jsem si zase jednou obarvila vlasy hennou. Sice mi někdy tento týden kamarádka říkala, že mám krásnou barvu, a ptala se, jestli to je moje, nebo si to barvím, ale věděla jsem, že už je to potřeba. Jak teď hodně nosím čepici A new simple pleasures hat od Purl Soho, mám vlasy často takové splihlé i krátce po umytí. Takhle budou aspoň lesklé. Překvapilo mě, že mi mahagonový odstín chytl spíš do měděna, než do červeno-hnědé, ale je to pěkné a myslím, že mi sluší.

Pá 3. prosince, Film Krampus: Táhni k čertu

Manžel se pustil do výběru vánočních filmů z obavy, abych něco (Alvin a chipmunkové) nevybrala já. A tak jsme včera viděli Polární expres (***) a dneska Krampus: Táhni k čertu  (***/****).

So 4. prosince, Krůta pečená v kamnech

Ráno jsem vstávala tak nějak neochotně. Ne, že bych musela, ale už se mi nechtělo spát, tak škoda promarnit sobotu! Přemýšlela jsem, co vše mám na dnešek v plánu. A pak jsem vyhlédla ven! Sníh! Padal a ležel. Nádhera! Pes na něj koukal z boudy. Myslela jsem, že si dojdu vyfotit dvůr bez jeho tlapek. To by se mi sice mohlo povést, ale to by předtím nesměly vyčuhovat a zase do chlívka zalézat kozy. Jako vždycky. Jak by řekly ovce z knihy Leonie Swann: Kozy mají prsty ve všem.


Plán na dnešek jsem měla hezky připravený, ale pak jsem se rozhodla, že upeču krůtu v nových kamnech, a tak se to celé změnilo. Jednak samo pečení má trvat tři hodiny (snad míň, když dělám jen část a ne celou krůtu), a jednak kamna asi nemají v troubě dostatečně vysokou teplotu. Navíc je příslušný prostor poměrně malý, takže jsem musela dát zeleninu na zapečení do normální trouby. A když už jsem byla v tom, do dalšího pekáčku jsem nakrájela dýni, přidala máslo a cukr, bude opečená na polévku a na dezert. O kamnech jsem psala včera v článku Nová kamna do kuchyně, o dnešním pečení najdete záznam zde.

Manžel si všiml, že si Lištička (kočka) vyskočila na sud a líže z něj led. Docela mě to vyplašilo, protože by se mohla utopit, až by to trochu roztálo, a honem jsem jim běžela donést vodu, i když jim zmrzne, ať ji mají hned u jídla.

Kočičí výraz jasně vysvětluje, co si myslí o sněhu

Snažím se trochu zpětně dopsat Angeliky vánoční deník. Nějak jsem na něj zapomněla. Vánoce letos přišly zase rychle. Vždycky mě tím překvapí. ... Jak mám vědět, co jsem dělala minulý týden, když nevím, co jsem měla včera k obědu? Naštěstí něco vyhrabu v diáři. Možná. 

Ne 5. prosince, Mikuláš (Krampusnacht)

Dnešek jsem si vyhradila na psaní blogu a plnění nejrůznějších úkolů, které jsem si usmyslela v týdnu. Patřilo k nim připravit kamna v obýváku, pověsit věnec na branku (nezvládla jsem, neboť není kam), nahodila Fridu barvou A (což je v tomto pošmourném počasí naštěstí žlutá! :-)), odpověděla na e-maily, připravila knihy na vrácení do knihovny (dělám si srandu, jen si je zase půjčím zpět), napsala článek dle Spisovatelské výzvy atd.

Klubíčka ze zásob použitá na Frídu
Z článků jsem napsala o doručování letošního adventního kalendáře (publikuje se v pondělí), aktualizovala Indie gift along (zde), napsala čtvrteční (zpožděný) článek o štěstí Opatruj se, Diáře pro rok 2022 (publikuje se v pátek).

Večer se nějak zvrtnul a já se dala do pečení. Zkusila jsem bulharský tikvenik a čokoládové brownies. A taky bílkové pusinky a žloutkové muffinky. Snad budu mít čas napsat to na blog o vaření.

Žádné komentáře: