středa 9. listopadu 2022

Miluju papír

O víkendu mám zálusk na Papírfest, o kterém mi řekla kamarádka, zakladatelka a spolumajitelka papírnictví Printintin (ten název opravdu nesnáším, přijdu si jako když koktám, ale věci mají krásné). Potěšilo mě, že vstupný je jen dvacka, takže možná vylákám i sousedovic děti, které mám docela ráda. Vždycky mě překvapí, jak může být desetileté dítě dospělé a zodpovědné.

Ale abych se vrátila zpátky k názvu dnešního článku: Miluju papír! Papírnictví byly moje nejoblíbenější obchody dlouho, předlouho. Vlastně do té doby, než jsem propadla klubíčkové vášni (žije jich s námi asi tisíc) a taky látkové, i když do té šicí se zatím jenom dostávám.

Když jsem byla malá, rozuměj v pubertě, milovala jsem prohrabávání dopisních papírů v našem malém papírnictví. Ještě že tenkrát nebyl internet, to bych si zoufala. Tolik krásných věcí, které nemůžu mít. A které nemůžu nikdy stihnout popsat! Ani dopisy kamarádce ze základky, a to jsme si psaly několikrát týdně. Už ani nevím, kdy jsem naposledy dostala dopis. Dnes se to zdá tak nemoderní. A pomalé. A kdy jsem nějaký poslala? To bude tak čtyři roky zpátky jednomu dobrému příteli na Slovensko.

Ale jinak, však víte. Kreslím si na papír a Anička z Printintinu říkala, že je to lepší než do tabletu, že to tam sice můžete upravovat (to je mi taky jasné), ale že to nemá tu atmosféru. Jo, jako deník psaný do počítače! Naprosto chápu. Jen je otázka, jestli ho pak píšu na ten papír...

A ještě jednu malou koincidenci na závěr. Jen připomínám, že za koincidence jsou považovány podezřelé shody náhod, psala jsem o tom na Čarodějce, mém nejméně využívaném blogu. Když si totiž k většině otázek můžete najít vědecké výzkumy, moc vám té ezoteriky nezbude. Každopádně na Papírfestu mezi více než čtyřiceti vystavovateli najdete i Divokou tužku. Náhodou jsem pak zabloudila na seznam své četby a tam objevila Tajemnou ponožku 2022 od Vlněných sester. Jedná se o swap (= výměnu) upletených ponožek. My si takhle v práci hrajeme na Secreat Santu, kdy si každý vylosujeme někoho, koho máme obdarovat. Ale abych zase neodbočovala. Logo téhle hry nakreslila právě Divoká tužka. Zvláštní náhoda, ne?

P. S.: O tom, že miluju papírnictví, už jsem psala tady. Kdybyste se chtěli mrknout na trochu starší článek z roku 2013.

Žádné komentáře: