neděle 26. května 2013

Nejlepší je to vždycky poprvé

Předsevzetí Rozšiř si obzory vycházející z Projektu štěstí je už poněkud starší, ale přesto stále přitažlivé. Nevěnuji se mu pravidelně, ale občas něco nového vyzkoušet zkrátka musím. Tentokrát to byla Ricotta. Byla jsem nakupovat v Bille se svou spolubydlící. Později jsem ji pobavila výrokem: „Jsem socka, nakupuju ve slevě.“ Přesně takhle jsem se dostala k dvě stě padesáti gramům čehosi. Možná tu z toho dělám moc velkou kovbojku… hlavně pro ty, kteří z tohoto sýra běžně vaří. No pro mě je to velká neznámá. Kelímek obsahující něco, na co jsem hodně zvědavá. Trošku váhám ho načít. Co když mi nebude chutnat?

A taky nechci uspěchat tuhle chvíli. Je to poprvé. Všechno je poprvé jiné. Zajímavější, lepší, horší. Vzpomeňte si na první pusu, první pozvánku na rande, první kytku, prvního plyšáka, první setkání s mořem (taky jste museli ochutnat, jestli je slané? :-))… V našem každodenním životě už těch poprvé moc není. Nebo si je neuvědomujeme. Třeba já si nedávno užila svou první malinádu. Takovou tu opravdickou se spoustou malin (byť mražených) a pomerančovým džusem a malinovou šťávou. Nikdy jsem nic podobného neměla, nebo si to nepamatuji. Každý den určitě zažívám různá poprvé, ale spousty z nich si ani nevšimnu. Stejně jako tam jsem si mohla dát malinádu a vypít ji jako jakýkoliv jiný nápoj. Jednou věcí, kterou jsem se naučila ze zenbuddhismu je, že když se plně věnujete tomu, co děláte, ať už je to cokoliv, když jste plně soustředění na teď a tady, užijete si mnohem víc srandy i všech dalších požitků. Zažijete nevšední zážitky na všedních místech. A zatímco ostatní kolem vás chodí znuděně, otráveně a slepě, vy vidíte neskutečné věci. Třeba malinádu a sýr.

Žádné komentáře: