pondělí 20. května 2013

Pivní poutník

Prohlížela jsem svoje zápisky a úkoly a našla zmínku „pivní poutník Praha“. Zvědavě jsem tedy tento výraz zadala do vyhledávače, abych zjistila, o co jde. Aha…

Je to prý sběratelská hra pro pravé pivaře. Principem je získávání samolepek, které si lepíte do deníku. Teda nevím. Žádné „pravé pivaře“ neznám, nebo nevím, jak se liší od ostatních lidí. Ale že by nějak zvlášť rádi psali deník a sbírali samolepky?

Za každých dvacet samolepek získáte hodnost pivního poutníka. V Brně má svou samolepku jen jedna hospoda. To je celkem slabé. Přiznávám, že mi to přináší jisté škodolibé zadostiučinění, protože to není originální projekt, ale opičení se po turistickém deníku. Ne, že bych jim nefandila, je to zajímavé a pěkné, ale přece jen do toho mohli vnést i něco svého, ne jen obšlehnout tvar samolepek, deník a všechno ostatní.

Z pohledu ekonoma to Ropek vymyslel líp. Turisté jsou pro sbírání samolepek nazvaných vizitky jako stvoření. Vždyť mezi turisty najdete především všelijaké zajímavé a zvídavé lidi, kteří si leckdy nosí různé wandrbuchy, kam si píšou, kde byli, a někdy si i domalovávají mapky. Spousta turistů má své „památníčky“ na razítka z nejrůznějších pochodů a akcí. Pro děti bývají navíc často připravena razítka se šmouly nebo různými pohádkovými postavami. A leckdy se setkáte i s tím, že turisté mají svá vlastní umělecká razítka. Je vcelku obvyklé, že sbírají pivní tácky, pohledy, dřevěné turistické známky nebo jakékoliv jiné věci z cest, např. cukry. A tak není divu, že se turistický deník uchytil. Hrdě mohu říci, že už vlastním druhý kus. A protože se ukázalo, že jsem větší cestovatel, než jsem si myslela, vyhradila jsem si ho na Šumavu, Prahu a nějaké ty drobné jednodenní výlety. A tímto vás srdečně zvu na brzkou kolekci článků o Praze 4 (mé čtvrté návštěvě).

Zdroje:
http://pivnipoutnik.cz/mapa-restauraci/
http://www.turisticky-denik.cz/

Žádné komentáře: