úterý 5. května 2020

Můj první záhonek

V článku Zakládám záhonek jsem psala o maliní. Koupila jsem tři takové podezřele vypadající šlahouny po třiceti korunách a zasadila je do země s troškou kompostu. Přibližně jednou za dva dny či později, protože bylo dost chladno a dokonce padal sníh, je chodím zalévat. Jsou na krásném slunném místě za dvěma vrátky a jedním plotem, aby k nim kozy měly jen minimální přístup – když provalí plot. Takže slunce a závětří. V budoucnu by to měly mít složitější, protože tam před ně plánujeme vysadit fíkovník, o kterém jsem už psala v článku Naše stromečky a Jarní stromečky

Protože vypadal bídně (na jídlo), zkusila jsem zasadit pár stroužků česneku. Chuťově byl výborný a pálivý, tak uvidíme. Kdysi dávno jsem jeho pěstování zkoušela na základě rad kolegy v práci v Brně, ale už si moc nepamatuji, jak mi to šlo. 

A jak jsem mluvila o bylinkách – něco zeleného do polévky a tak – vznikl z toho nakonec měsíček. Říkala jsem si, že ten bude vzhledný, dá se dávat do čaje, taky se z něj dá udělat mastička. A mamce doma taky pěkně roste. A množí se skoro sám.

Neodolala jsem a nakonec opravdu koupila jednu jahůdku. Prý je měsíční, takže by měla plodit celé léto. No, uvidíme. 

Taky jsem zasadila ředkvičky, jejich semínka jsem měla schovaná ještě z loňska.

A sléz, který jsem dostala od jedné paní na ateliérech.

Tak uvidíme, jak se mým rostlinkám bude v budoucnu dařit.

Žádné komentáře: