úterý 22. března 2022

Zahradnická otázka umístění řádků

Letos jsme se rozhodli pozdvihnout naše zahradničení zase o úroveň výše. Chceme si zkusit vypěstovat nějaké jídlo – o fiasku s dýněmi napíšu jindy!

Když jsme hledali, co by tak stálo za to, ukázalo se, že to není vůbec jednoduché. Fajn by byly brambory, protože těch se sní hodně. Na druhou stranu jejich cena je velice nízká a na našem malinkatém záhonku se to rozhodně nevyplatí. Ohledně mrkve jsem byla skeptická – jaká by asi tak byla úroda? Co takhle cibule nebo pórek? Jako šlo by, ale není to jídlo.

Nakonec jsme se rozhodli pěstovat něco, co je drahé, proto by mohlo být výhodné si to vypěstovat a taky se z toho dá trochu najíst. Takže v první fázi jsme zasadili česnek jarní: pět hlaviček jsme rozdělili na stroužky (je jich tam zhruba deset) a vytvořili tak šest řádků. Jednotlivé sazeničky mají být od sebe vzdáleny 12 cm v řádku.

Vyskytla se i otázka, která mě nikdy dřív nenapadla. Teď se jen divím, jak to, že jsem nad tím nepřemýšlela dřív. Jak má být umístěn řádek? 

Dřív jsem nad tím nikdy nepřemýšlela, prostě mají být sazeničky od sebe 12 cm, tak je dám od sebe cca na rozteč palce a malíčku a vyjde to. No jo, ale jednotlivé řádky od sebe mají být vzdáleny 25 cm. A teď přichází ta správná otázka: podle čeho mám tu mřížku natočit?

Nejspíš podle slunce, ale jak? Kolmo k němu, rovnoběžně s ním, nebo třeba úhlopříčně?

Žádné komentáře: