úterý 12. prosince 2023

Lavicové příšerky

Před pár dny jsem psala o našem adventním výletě na hrad Křivoklát (najdete zde). A dnes bych se chtěla pochlubit fotkami vyřezaných nestvůr na lavicích v tamější kapli.

Fascinovaly dřevěné lavice ozdobené různými neexistujícími bytostmi zla, které se krčí před tváří boží. Prý se říkávalo, že si každý sedá k té nectnosti, kterou oplývá. Lavice vyrobili místní truhláři Celestýn a Václav Friebertovi v prvním desetiletí dvacátého století. [1]

Připomíná mi draka


Tvar hlavy mi připomíná pumu nebo nějakou kočkovitou šelmu

Co byste řekli, že to je? Mně tou hlavou připomíná psa s ušima dozadu

Tvar hlavy mi připomíná permoníka nebo nějakého trpaslíka s kápí

Příšerná kvalita fotky, ale zaujalo mě, že postava má křídla a lidskou hlavu
Zdroje:
vyprávění průvodkyně
vlastní fotografie
[1] Kaple Korunování Panny Marie (Křivoklát). Wikipedie. 8. 5. 2023, https://cs.wikipedia.org/wiki/Kaple_Korunov%C3%A1n%C3%AD_Panny_Marie_(K%C5%99ivokl%C3%A1t), cit. 10. 12. 2023

Žádné komentáře: