neděle 1. listopadu 2015

Šťastný diář

V článku Jak oslavit Samhain dnes? jsem psala, že vás seznámím se svým Šťastným diářem. To bylo tak: na Facebooku jsem u kamarádky zahlédla Pozitivní výzvu. Každý den měla po dobu jednoho týdne napsat alespoň tři věci, které ji potěšily.

A samozřejmě mi ji brzy poslala taky. Ať si zkusím v následujících sedmi dnech napsat tři pozitivní věci. Hned první nebo druhý den to bylo hrozný. Nic mě nenapadalo. Všechno mě štvalo, lezlo mi na nervy, nebo se prostě jenom nevydařilo. A pak to začala být sranda: vyrazili jsme do Kytlic, výlety, zříceniny, spadaný barevný listí... pohoda.

Když jsem se nad tím zamyslela, došlo mi, že to je vlastně cvičení Carpe diem pro štěstí, o němž jsem psala zde. Je to jedna z nejlepších rad pro štěstí. Když totiž přemýšlíte nad tím, co dnes napíšete do svých třech odrážek, cíleně ten den vyhledáváte pozitivní věci, zapomínáte na to, co se vám nepovedlo, nebo se to snažíte vzít z té lepší stránky. Jak mě to tak trochu naučila Barbora Šťastná: proč je dobré to špatné? Co mi to může přinést? V čem se z toho můžu poučit? Příp. můžu doufat, že něco většího než já se mnou má lepší plány. Už se mi totiž párkrát stalo, že nevyšlo něco, co jsem chtěla, a nakonec to vůbec nebylo špatné, naopak možná to bylo ještě lepší.

A pak jsem si uvědomila, že už si píšu seznam Co mi dělá radost. Přesto jsem vymyslela, že letošní diář bych mohla nejlépe využít tak, že do něj budu psát pozitivní zprávičky z celého dne. Ideální je právě ten malinký formát, který mám už i na příští rok. Jako diář používám totiž rozsloupečkovaný a rozřádkovaný papír A4, na který se mi hezky přehledně vejdou tři měsíce a kousek, což je ideální pro plánování víkendů někde pryč.

Přináším vám pár nejčerstvějších bodíků pro inspiraci:

PRVNÍ DEN (So 24. 10.)
  • Poprvé si tuto zimu vzít rukavice... ty moje s tučňáky.
  • Začít plést své první rukavičky. ;-)
  • Krásná podzimní příroda. A prima procházka.
DRUHÝ DEN (Ne 25. 10.)
  • Běhy fantazie: na další pletení, jeden kopec vypadá jako velryba...
  • Vidět stádo srnek.
  • Dát si príma polotmavé pivo – ležáka 12° (Adonis) kytlického minipivovaru.
  • Úspěšně pokračovat v pletení šátku Citron a plánovat si, jak své matematicky nadanější přátele požádám o spočítání mechanismu/rovnice pro zjištění přidávání ok v dalších sekcích.
  • Poslední část cesty se svézt autem. 
TŘETÍ DEN (Po 26. 10.)
  • Připadat si v šatech na pohovor krásná a okouzlující.
  • Po hrozném snu se vzbudit a vědět, že JEŠTĚ mám možnost volby.
  • Asi pochopit systém přidávání ok v rozpleteném šátku Citron.
  • Těšit se na svátek Samhain a přemýšlet, jak ho oslavit, nebo jak oslavit Halloween. :-)
  • Usmál se na mě a zamával mi mim na Václaváku. Pak mi poslal hubičku, a když jsem mu ji jakože poslala zpátky, tvářil se převelice šťastně. Připadala jsem si krásná a byl to vlastně hezký kompliment.
  • Vyzvednout knihy v knihkupectví.
  • Dojít si na Václaváku na záchod, i když za 10 Kč. Ale zase na hezkej, čistej. 
  • Těšit se, že se příště půjdu podívat na knihy o pletení do 2. patra, protože jsem je tam náhodou zahlédla.
  • Prohlédnout si destrukční deník a jiné vylomeniny, o kterých jsem už slyšela nebo spíš četla.
  • Těším se, jak si přečtu Stoletého staříka, který vylezl z okna a zmizel a Konec prokrastinace.
  • Dát si opět výborné kytlické pivo.
  • Vtipná historka s klíčem.
ČTVRTÝ DEN (Út 27. 10.)
  • Čerstvě vyklubaná muchomůrka – opravdu krásná.
  • Chytat padající listí. Jeden bukový lístek se mi podařilo polapit. 
  • Zapsat si do Hradníka Milštejn, kolem kterého jsme náhodou šli.
  • Pobavila mě skála s nakreslenýma očima a pusou.
  • V hospodě jsem ujedla přátelům dršťkové polévky a pomlsala si na husích játrech na cibulce. Porce byla obrovská: dali mi 7 knedlíků! Ale 5 se mi jich podařilo sníst.
  • Rozesmála mě lampa pomalovaná jako zebra.
  • Krásně vyřezaná dýně mě inspiruje k vlastní tvorbě.
  • Vylézt na Klíč.
  • Ulovit další kešku, takže Mých sto se blíží.
PÁTÝ DEN (St 28. 10.)
  • Zajímavý řemeslný jarmark v Úštěku.
  • Pořídit si pár nových turistických vizitek – nemegalomanit a nekupovat všechny.
  • Viděla jsem malýho živýho netopýra viset ze stropu ve sklepě jednoho domu v Úštěku.
  • Těšim se, až pojedu ke Kamilovi dělat svíčky.
ŠESTÝ DEN (Čt 29. 10.)
  • Vyřezat halloweenskou dýni a „udělat“ dobrou dýňovou polévku.
SEDMÝ DEN (Pá 30. 10.)
  • Vyrazit do Humpolce na Rybí hody a ulovit nějakou tu kešku cestou.
  • Dát si štiku na smetaně, která byla fantastická, a ochutnat rybí škvarky, které předčily všechna moje očekávání.
  • Nádherné podzimní počasí.
OSMÝ DEN (So 31. 10.)
  • Vyřezat do své dýně druhou tvář.
  • Halloweenské pálení svíček.
  • Dát si v cukrárně rakvičku na Halloween.
  • Pařit google-halloweenskou hru.
  • Pochlubit se s vlastnoručně vydlabanou dýní.
  • Smát se vtipné vyprávěné historce.
  • Pořídit si dva nové voňavé čajíky.
  • Pokukovat po lákavých pěkně vyhlížejících čokoládkách. Že by dárek na Mikuláše?
  • Upéct tvarohovo-mascarponový koláč.
  • Upéct a uvařit řídká hrušková povidla. Snad budou dobrá.
DEVÁTÝ DEN (Ne 1. 10.)
  • Dát si švestkového Bernarda k tvarohovému koláči a na blogu napsat, jak skvělá to byla kombinace.
  • Nádherné sluníčko a překrásný podzim.
  • Začít si opakovat angličtinu zase od začátku, ale rychle, abych mohla brzy postoupit dál.
  • Mazlit se s kočkou.

Žádné komentáře: