čtvrtek 31. prosince 2015

Trhy na Staromáku a Andělu

Týden poté, co jsem byla na Stříbrných vánočních dnech, jsem s kamarádkou navštívila Staroměstské náměstí. Překvapivě je na něm více lidí za světla, než za tmy, ačkoliv mně se zdá, že romantika vánočních trhů spočívá právě v soumraku. 

Přes Náměstí republiky, kde je také pár stánků a ohrádka s oslíkem, ovečkou a kozou – a údajně nejlepší svařák*), jsme šly na Staromák, kde je slavnostně a opravdu krásně rozsvícený strom. Bohužel jeho rozsvěcení bylo tajné kvůli obavám z terorismu, nebo spíše z toho, že by někdo využil pocuchaných nervů po zabíjení v Paříži a vyvolal paniku. Každopádně bylo hezké, jak se rozsvěcel a blikal podle hudby.
 
Prohlédly jsme si skleněné ozdůbky, daly si trdelník za 50–60 Kč, přesně nevím, každopádně, když jsem později bloudila pražskými uličkami, našla jsem i trdelníky plněné jablečnou kořeněnou směsí připomínající štrůdl a vanilkovým krémem. Chuť na ně mě přešla, když jsem viděla, že stojí 120 Kč.

A skvělé také bylo, že jsme zrovna zastihly orloj.

*) Jeden z mých oblíbených vtipů je, že na Moravě se dělí víno na:
dá sa,
dá sa svařit,
nedá sa,dá sa Pražákům.

Žádné komentáře: