středa 21. prosince 2016

Poslední týden do Vánoc

Je to pecka, jak ten čas letí. Jsem z toho trochu smutná a zklamaná. Ještě jsem si nestihla užít slavnostních příprav a adventu celkově a už tu bude Štědrý den a bude po všem.

Nesnáším leden a únor – léto s dovolenou je daleko a Vánoce za námi. Nejdepresivnější období! Ale proč předbíhat. A vůbec, zkusím si ten příští začátek roku nějak zpříjemnit. Ještě sice nevím jak, ale na něco přijdu. Ale teď zpátky k Vánocům. Adventní kalendář jsem letos neměla, protože jsem si ho přála dostat – své přání jasně zveřejnila, ale nebylo vyslyšeno. A když jsem si pak chtěla aspoň užít čajovou poznávací sadu od Sonnentoru, měla jsem různé starosti s pícháním v boku a podobně, že jsem si čajík nakonec udělala asi jen čtyřikrát. Možná zas na příště vymyslím nějaký netradiční – pletací – šátek či svetr s 24 vzory, nebo upletený za 24 dní, ale to je potřeba mít na to dost času.

Nebo malovaný – mandaly či antistresové omalovánky nebo zentangly vlastní tvorby na vymalování. A nebo něco úplně jiného! :-)

Zato jsem ale stihla zařídit v podstatě všechny dárky tak, aby to byly legrační voloviny – vtipné maličkosti, ozdobit náhradní umělý stromeček vlastnoručně háčkovanýma vločkama – pořád jich není všech sto, jak jsem už asi před dvěma rukama plánovala (taky adventní kalendář: uháčkovat každý den hvězdičku), ale to už by pod nimi nebyl stromek vidět.

Místo adventního věnce máme na stole na dekorovaném ubrousku, který jsem našla v práci jako zbytek z nějaké oslavy, čtyři svíčky, které jsem poskládala z jedné dovezené na běžné pálení a tří okrasných, které jsem si do práce dovezla vloni, když jsem tam začínala, abych si trochu individualizovala kancelář. A jak se mi letos hodí!

Uprostřed mezi svíčkama je domácí chilli paprička od vedoucího (ta červená nádherně kontrastuje s hnědým ubrouskem a žlutýma svíčkama). Má léčivou moc. Když si jí vezmete třeba i jen kousek, přestane vás trápit všechno, co vás do té doby sužovalo.

Kolem měly původně stát lesklé kalíšky od kávy z automatu, které krásně ladí s vánoční atmosférou, ale nějak jsem je nestihla všechny umýt a vyčistit. A taky se mi je úplně nechtělo dávat na jídelní stůl.

Ale jinak super bezodpadové (zero waste) Vánoce, ne?

Žádné komentáře: