středa 13. prosince 2017

Petr Feldstein: Dědek na kole (***)

Vypadalo to trochu jako blbost, ale potřebovala jsem veselou knížku, kterou bych mohla rozveselit partnera, protože měl zrovna nějaké extrapracovní období a byl pořád takový skleslý. A tak jsem popadla první knihu, která na mě vesele mrkala z regálu čerstvě vrácených. Doma se žádné velké nadšení nekonalo (naštěstí zabral již dříve zmiňovaný Neruda), ale já jsem si první sedm fejetonů užila. Naopak mě to dokonce bavilo víc než právě Neruda, který se mi ani náznakem nezdál vtipný. Jako popis staré Prahy budiž, to je možná nepřekonatelný, ale pan Feldstein má zajímavější postřehy, k aktuálním věcem, nebo k věcem, které byly aktuální v době jeho mládí. I když mi na rozdíl od něj neměli o žvýkačky nouzi, taky nám mamka vyprávěla, že dřív žvýkali pryskyřici ze stromů. Samozřejmě jsme to chtěli vyzkoušet.

Něco málo ke knize samotné. Obsahuje stovku fejetonů, 284 stránek, má ISBN 978-80-271-0021-7 a vydala ji Grada Publishing, a. s. pod značkou Cosmopolis v roce 2016 jako svou 6214. publikaci. Ilustroval ji Miroslav Barták.

PhDr. Petr Feldstein se narodil 8. 12. 1943 v Praze (dodatečně vše nejlepší k 74. narozeninám!) a má na svém kontě již několik knih.

Žádné komentáře: