pátek 4. prosince 2020

Seznam věcí, které chci namalovat

 Co se týče kreslení/malování mám určitou představu, co bych chtěla vytvořit. Miluju série, ale nemám dostatek trpělivosti, nebo spíš sebekázně na to, abych se nutila dodělávat něco, co už mi nedává smysl, takže jsem se rozhodla, nebo spíš mám představu, že bych tvořila minisérie obrázků, které by spolu ladily a měly spolu něco společného, nebo jen tak pro cvik. 

Třeba inspirace stejným umělcem:

  • Arnold Peter Weisz-Kubínčan (1898–1945): na letní dovolené jsme ho viděli na výstavě Umelcova (ťažká) batožina. 
  • Jan Zrzavý: zajímavý styl obrázků,
  • Marie Brožová: mnou obdivovaná pastelkářka, miluju její obrazy plné barev a snů (a koček!)
  • Kaffe Fassett: designuje látky, ale šel by podle toho namalovat obraz
  • Hana Danková: krátkodobě moje lektorka kreslení pravou mozkovou hemisférou pastelkama
  • Jitka Koláčková: lektorka na kurzu olejomalby
Ale může se jednat i o tematickou sérii:
  • u nás na statku: mám v plánu namalovat různé části/střípky z našeho života na venkově, např. kozy, kočky (Macík má úplně jiný výraz než Franta nebo Felix, i barvou se liší, i když jen nepatrně),
  • panenky Santoro Gorjuss, třeba i s nějakým vlastním doplňkem (např. v hakamě a seiza posezu),
  • krajinky od ...
  • portrétů přátel jako měla Lenka Láskorádová (v knize!).
A taky encyklopedii základních zentanglových vzorů. Abych si nemusela pouštět počítač a složitě je hledat, když je chci malovat.

Projít celou knihu Kreslení pravou mozkovou hemisférou a nakreslit všechno, co v ní je.

Naučit se malovat se suchým pastelem a dodělat máky (rozdělané zde) a ovce v zimě (rozdělané najdete zde).

Naučit se malovat akvarelovými pastelkami.

Doplnit Inktober 2019. Nakreslit Inktober 2020 a Inktober 52 (2020).

Žádné komentáře: