úterý 7. října 2014

Není Sherlock jako Holmes (****)

Tak tenhle film mě opravdu nadchl. :-) Už tu bylo pár pěkných filmů o Sherlocku Holmesovi, dost se mi líbil třeba Sherlock 1–3, tohle je ale něco trošku jiného. Na ČSFD má 70 % a já velice váhám, co všechno vám mám prozradit. Nejradši bych vám neprozradila vůbec nic!

Znáte Sherlocka Holmese? Jeho báječné (nebo bájné) deduktivní schopnosti – jak třeba z hole nebo dýmky zjistí 30 charakteristických znaků člověka, který s ní přišel? A jeho úhlavního nepřítele Moriartyho? Pána všeho zla, Napoleona zločinu? Že se s jeho příběhy roztrhl pytel a je jich všude až příliš? Fajn, zkuste tohle a já vám garantuju, že vás to pobaví, aspoň trochu. Je to parodie, ale ne tak docela. Udělat z hlavního hrdiny ťulpase dokáže každý, ale mnohdy se na to potom nedá koukat. Tenhle film to pojal trochu jinak. A myslím, že velice dobře. A pro holmesology snad i přijatelně. Překvapivé je, že se jedná o anglický film. V hlavní roli vystupuje Michael Caine jakožto Sherlock Holmes a jeho věrný přítel dr. Watson je Ben Kingsley.

A na závěr lehká ochutnávka:
  • Nepoznám koňský koblih, ani když do něj vstoupím.
  • Obávám se, že můj smutek převýšil moje zdroje.
  • Jen klid, brachu. Vy to ještě nevíte, ale dnes ráno jste učinil velký objev.
 „Co to děláte, Watsone?“
„Myslím.“
„Tak budu myslet taky… A na co budeme myslet, Watsone?“

O Moriartym: „Takže mě nechce zabít?“
„Jistěže ne. On ví, že jste idiot.“

Watson: „Pan Holmes věří, že váš otec byl unesen.“
„A kým?“
Sherlock Holmes: „Únosci.“

„Co tu hledám?“
„Stopy.“
„A už jsem nějaké našel?“
„Ne, dosud ne.“

Žádné komentáře: