neděle 4. října 2020

Řezbář Petr Krajíček

Hledání nám zabralo chvilku drahocenného času, kterého jsem moc neměla, neboť jsem spěchala na autobus odjíždějící v 17:05 z Jihlavy.

Když už jsme to chtěli vzdát, otevřel nám celkem milý pán a pozval nás do svého ateliéru v zahradě. 

Řekl nám, že má litevská dláta a vyřezává především z lípy (pro vnitřní prostory) a z dubu (pro venkovní sochy). 

Ptala jsem se ho, co potřebuji, když si chci zkusit něco vyřezat. Doporučil mi lípu, dobrá dláta (např. Fortel, určitě ne Narex) a brusku. Vždycky se pracuje oběma rukama a je třeba mít špalek (nebo to z čeho to děláte) dobře uchycené. Rozhodně to nemůžete jednou rukou držet a druhou dlabat, to byste si taky mohli nepěkně ublížit. Nejlepší jsou plastové svěrky, abyste neublížili dlátům.

Doporučil mi knihu Třísky z dílny řezbáře od bratrů Kotrbových, kteří restaurovali levočskou klenotnici.

Nejvíc ho baví volná figura, když není přesné zadání. Povšimli jsme si, že dělal i ceny pro Dr. Maxe. Líbilo se nám to. 

Žádné komentáře: